London på turistmåten; mest mulig på kortest tid
Vi skal til London i sommer, og har i underkant av tre dager der sammen med amerikanske venner. De ønsker selvsagt å få mest mulig ut av London, og er nok mer opptatt av de typiske turistmålene enn vi er. Jeg har vært i London mange ganger, men da er vi som regel godt plassert i Hackney, og prioriterer lokalkultur og kunst. Dere var så utrolig hjelpsomme med Norgesferien, så jeg spør om hjelp igjen. Hvilke turist-ting er verdt penga, hvilke kan vi blåse i? Noen morsomme restauranter? Noen av Jamie Olivers verdt et besøk? Jeg har tidligere vært på Barbecoa. Foreløpige ønsker fra amerikanerne er guidet tur med double decker og Madame Tussauds. Om det er tid vil jeg gjerne ta dem med til Brick Lane og området rundt der.
Reisende:
mor og datter på 15 år (Fra Amerika. Datteren har aldri vært utenfor landets grenser)
mor og sønn på 11 år (Altså meg og Hiawata. Jeg har vært mye i London, men aldri gjort de vanlige turistgreiene. Hiawata har vært der en gang, men husker lite)
Vi skal bo på Gregorian House, et steinkast fra Victoria Station. Vi ankommer tidlig mandag morgen, og reiser seint onsdag kveld. Hele tirsdagen går nok med til Harry Potter Experiencen.