Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Film til meg og 14-åringen?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-16, 11:29   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Film til meg og 14-åringen?

Har dere noen tips til oss? Ikke thriller, da dauer jeg og guttungen ler seg ihjel av meg som sitter med hendene foran øynene. Han liker ting a la Hunger Games, Divergent, Maze Runner (vi har sett alt tilgjengelig der). Børning og Trolljegeren har vi sett. Langsomme filmer er ikke noe for ham. Ei heller japanske animasjonsfilmer, som søstra og mannen elsker (men nå er ikke de hjemme). Det bør ikke være for inngående sex-skildringer... selv om litt er greit.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:33   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Film til meg og 14-åringen?

Jeg ønsker å se The Cider House Rules, men tipper den ikke er noe for ham? John Irving har vel dessuten en del sex-fokus i mange av bøkene sine, men jeg husker ikke hvordan denne er.

Garps verden?
Hotell New Hampshire?

Kan de være noe?

Gammel 22-04-16, 11:34   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hva med den London is falling?
Noen av kompisene til eldstemann prøvde å gå på den men kom ikke inn fordi de ikke hadde med voksen.

Gammel 22-04-16, 14:53   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Noen av kompisene til eldstemann prøvde å gå på den men kom ikke inn fordi de ikke hadde med voksen.

Godt forslag, men se "Olympus has fallen" først. "London has fallen" er oppfølgeren. Vår 13,5 åring elsker de filmene og så den siste på kino sammen med meg og storebroren på 20.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:34   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Inception?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:36   #6
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Mannen så "The fift element" med niesa på 12 her om dagen. Den var populær hos begge, og høres ut som den passer kriteriene dine godt.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:44   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere sett Avatar?

Eller Ex Machina? (som jo interessant nok er spilt inn i Norge)

Gammel 22-04-16, 12:28   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva med Inception?

Kanskje det? Er den skummel (gjelder meg )?

London has fallen, mener du? Action thriller, blir den for skummel?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Mannen så "The fift element" med niesa på 12 her om dagen. Den var populær hos begge, og høres ut som den passer kriteriene dine godt.

Hvis den er å få tak i på iTunes kan det være en mulighet.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Har dere sett Avatar?

Eller Ex Machina? (som jo interessant nok er spilt inn i Norge)

Avatar har vi sett. Men på Ex Machina står "intens psykologisk thriller" - jeg blir redd bare ved tanken. Mannen er ikke hjemme så jeg tør ikke se noe som er skummelt. Grensa går omtrent ved skummelhetsfaktoren til Hunger Games...

Gammel 22-04-16, 12:42   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kanskje det? Er den skummel (gjelder meg )?

Det synes jeg egentlig ikke. Fordelen med den er at den er veldig intelligent skrudd sammen samtidig som den er åndeløst spennende på en gjenkjennelig actionmåte. Noe til alle, altså.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 12:53   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det synes jeg egentlig ikke. Fordelen med den er at den er veldig intelligent skrudd sammen samtidig som den er åndeløst spennende på en gjenkjennelig actionmåte. Noe til alle, altså.

Det trekker opp. Jeg bestiller den på biblioteket, den er ledig.

Gammel 22-04-16, 12:36   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Shutter Island? Åra, jeg leste litt fort jeg. Den har visst litt thriller i seg. Men den er veldig bra altså. Jeg liker ikke thrillere, men denne vil jeg se igjen.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 12:47   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Trodde du mente kino, jeg.

Gammel 22-04-16, 12:50   #13
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Trodde du mente kino, jeg.

Nope, hjemmefilm. Tenkte jeg i utgangspunktet. Men kino er ok, kanskje Grand Hotel er et alternativ. Fordelen med kino er at siden konseptet trekker opp i forhold til å være hjemme så går 14-åringens krav ned.

Gammel 22-04-16, 12:53   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med The Martian?

Gammel 22-04-16, 12:55   #15
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hva med The Martian?

Ja, jeg har lyst til å se den, men fjortisen har sett den på kino allerede. Men det er et alternativ, han ser heller den enn ingenting.

Gammel 22-04-16, 12:40   #16
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Spillet - eller the Game, synes jeg var bra, ellers liker jeg vanligvis ikke sånne filmer, men ble virkelig sugd inn i denne (på kino). Den skal visstnok være på Netflix.

https://no.wikipedia.org/wiki/Spillet

Lenken røper slutten, ikke les hele handlingen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:11   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

12 åringen her liker samme typen filmer, men hun var også veldig begeistret for Forrest Gump.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:30   #18
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

12 åringen her liker samme typen filmer, men hun var også veldig begeistret for Forrest Gump.

Det var fjortisen og, faktisk, vi så den for en tid tilbake. Men nå kom jeg til å tenke på Rain Man - den har jeg liggende som opptak. Er det noe, tro?

Gammel 22-04-16, 13:31   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sett noen eldre filmer i vår som har slått an hos trettenåringen (i tillegg til at vi liker dem veldig godt selv) - Ghostbusters, Groundhog Day og Galaxy Quest, blant annet.

Gammel 22-04-16, 13:34   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Finnes jo mange kule eldre filmer da. Blues Brothers! eller "The Boondock Saints"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.