|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Jeg har fått symaskin i bursdagsgave og skal sende mannen en lenke til hvilken han skal bestille.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Du må i alle fall ikke ha overlock som eneste maskin; du trenger en maskin som kan sy vanlig rettsøm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Om jeg skulle hatt ny maskin, hadde jeg definitivt kjøpt en Janome easy jeans.
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Mens jeg aldri ville valgt en Easy Jeans.
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Jeg har 4 Janomemaskiner.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Jeg har en janome easy jeans. Brukt minimalt, men det lille jeg har brukt den liker jeg den. Mamma liker den også, hun har trolig sydd like mye, om ikke mer, med den enn meg.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Jeg har en Pfaff som jeg er veldig fornøyd med. Den har ganske mange sømmer, men ingenting altfor fancy. Lurt å tenke nøye gjennom hva du trenger den til. Overlock er kjempegøy, men har jo relativit begrenset bruksområde, så om det er mest legge opp bukser og gardiner, så er nok en vanlig maskin bedre ja. Og velger du en som har "jukseoverlock", altså elastiske sømmer, så kommer du langt. Gratulerer med fin gave!
![]() |
#10 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Jeg har en Janome Memory Craft 4900 eller noe i den stilen. Jeg har fått den i gave, og med tanke på at jeg er veldig fersk symaskin-dame så fungerer den veldig bra for meg.
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin - hvilken skal mannen kjøpe til meg?Det spørs hva man skal sy, dongeri er egentlig ikke spesielt vaskelig for en maskin å takle, det er de humpete flatsømmene som er utfordingen. Det handler mest om teknikk (det sagt; flere modeller takler bare ikke å sy slikt, men da er det en dårlig maskin). Større utfordring har jeg hatt med tettvevd bomullscanvas, cord fløyel av 100 % bomull, ulike ullstoffer, møbelstoffer, stoffer man legger ulike foringer i på baksiden, og lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|