|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fly med bilstol i bagasjenJa, her vil jeg gjerne høre erfaringer. Vi skal på ferie i sommer til bl.a. Spania hvor vi skal leie bil. Planen er å ta med bilstolen til minsten som blir 4 år på sensommeren da vi ikke tror det er mulig å få leiet bakovervendt bilstol til et så stort barn der. Eller er det noen som har andre erfaringer? Det enkleste hadde jo selvsagt vært å leie.
|
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Fly med bilstol i bagasjenBilstoler til leie i Spania er dyrt og de er ikke av samme kvalitet. Enig i at du vil slite med å finne bakovervent.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fly med bilstol i bagasjenVi har flere ganger hatt med bilstol i Prampack, og det har fungert ypperlig. Jeg har enda til gode å se en bakovervendt bilstol (større enn til baby) i Spania.
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Fly med bilstol i bagasjenVi har reist med bilstoler i Prampack, og det fungerte utmerket. Vi har også reist med større og tynge bilstol i plast, det fungerte ikke så godt, hard håndtering og heft med å pakke inn igjen til returen. Vi har også leid bilstoler, da har vi kontaktet utleiekontoret i forkant for å få vite hva de har, og om de kan holde igjen en til oss, det er begrenset utvalg og ingen garanti.
|
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Fly med bilstol i bagasjenDere bekrefter mine antakelser
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Fly med bilstol i bagasjen
Du kan velge å sjekke den inn som spesialbagasje fordi barneutstyr er gratis og i tillegg til. Eller du kan bruke kvoten for innsjekket bagasje.
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Fly med bilstol i bagasjenBilstol og vogn går stort sett gratis. Vi har hatt med babyjogger mini og brio zento i en prampack og det gikk veldig fint. Jeg ville nok sikkert prøvd å få tak i et enklere sete uten base, og fordi jeg hadde vert redd for å ødelegge det dyre sete på flyet. Basen er jo ganske tung. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Fly med bilstol i bagasjenVi hadde med bilstol til lillesøster til Frankrike det året hun ble 2. Da sendte vi det i vanlig pose. Gikk greit det også. Til en fireåring hadde jeg leid en beltestol der nede, men det er jo meg. Jeg synes det er kjempepesete å dra på bilstol i tillegg til alt annet, og gjør det bare for de helt yngste barna. Men vi skal gjøre det igjen til sommeren. Det finnes bilsetetransportbager og prampacker til utleie på Finn. Vi har vogn i prampack i tillegg, har ikke helt bestemt hvordan vi frakter setet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Fly med bilstol i bagasjenJeg leste: "Fly med pistol i bagasjen"
|
|
|
#10 |
|
#IsItOctoberYet?!
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Fly med bilstol i bagasjenMÅ setet ha basen, eller kan det festes med selen på ferie, så sparer du å ha med basen? Ellers hadde jeg vurdert et enklere/lettere sete, ja.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fly med bilstol i bagasjenVi synes Two-Way Elite var veldig greit som feriesete. Det har passet i alle leiebilene vi har hatt, men i noen biler er det unektelig mer styr å få festet forankringsselene. Men det vil jo alltid variere, uansett hvilket sete man har.
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Fly med bilstol i bagasjenJa, min mellomste har av og til fått sitte i brorens beltestol nå, og hun elsker det, men godtar sin egen. Eldstemann ble snudd da han var nesten 6, og hadde av og til sittet i beltestol med venner.
|
|
|
#14 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Fly med bilstol i bagasjenJeg tenker at en på 5-6 år er greiere å fortelle hvorfor man bør sitte bakovervendt enn en i sin verste trassalder
|
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Sv: Fly med bilstol i bagasjenDen der er ikke enkel. Vi valgte å ta med vårt sete til Frankrike til min da tre år gamle gutt. Strek i regningen var at bagasjen vår ikke kom frem, så da var vi like langt, og endte da med å ha leiebil uten sete. Siden vi ikke hadde forhåndsbestilt bilstol fikk vi ikke tak i noe som helst. Etter den gang har vi ikke turt annet enn å bestille bil med bilstol, og sittet fremovervendt. (Stor kamel for meg, jeg er en smule nevrotisk når det gjelder sånt.) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Fly med bilstol i bagasjenJeg ville ikke dratt med meg en bakovervendt bilstol for en fireåring (og jeg er vanligvis streng på bilsikring), da hadde jeg glatt brukt beltestol. Det har vi gjort flere ganger og det er null problem å sitte bakovervendt hjemme igjen etter ferien.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fly med bilstol i bagasjenJeg hadde tatt med beltestol til ferien til en fireåring. Dere skal vel ikke kjøre så mye bil på ferien, eller?
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg ville også satset på å leie beltestol til fireåringen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Fly med bilstol i bagasjenVi leide forovervendt sete til lillesøster den sommeren hun ble 3. Vi orket rett og slett ikke en repetisjon av året før da vi stod på flyplassen i Nice med 7 kolli og en bilstol på toppen i 40 varmegrader. Hun satt forover i 1 uke og så bakover ett år til hjemme etterpå. Det var ikke noe problem. Men jeg vet det ikke var det dere spurte om. Jeg bare synes det er skrekkelig uhåndterlig å ta med stol, og gruer meg til å gjøre det igjen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
#IsItOctoberYet?!
Ja, det er jo skrekken! Men heldigvis kan vi ta tog det lille strekket det er snakk om fra flyplass til leiligheten om det skulle være slik at vi ikke får bagasjen.
|
|
![]() |
|
|