Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spm om Rhodos

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-16, 18:20   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spm om Rhodos

Noen som har vært på Rhodos og som vil dele erfaringer?

Vi vurderer å dra i august - er det galskap å dra da mtp varme?
Hvor bør man dra? Har sett på Ixia og Kalithea.
Tips til hva man bør se og oppleve?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 18:51   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spm om Rhodos

Jeg har bare vært på Rhodos i forbindelse med reise til og fra Karpathos. En gang bodde vi inne i Rhodos by, og da er jo gamlebyen en "must see". Ellers har vi bodd på et hyggelig, familiedrevet hotell like ved flyplassen. http://www.rhodiansun.gr/ Jeg er dog usikker om jeg ville bodd der noe mer enn et par netter, da jeg tror det fort kan bli stille der.

Jeg liker ikke Rhodos noe særlig, men har altså ikke vært der lenge av gangen. Naboøya Karpathos derimot... Karpathos ligger ca 20 minutter unna med lokalfly, eller man kan ta ferge. Apollo flyr direkte og har charter der, mens Aegean Air flyr via Athen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 18:59   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært to ganger på Rhodos med barn, begge gangene i august. Vi bodde på Sunwing Kallithea. Jeg likte meg kjempegodt der, kun en kort busstur inn til gamlebyen. Det var utvilsomt veldig varmt, så man bør velge et annet sted om man ikke liker temperaturer som kryper opp mot 40.

Gammel 14-05-16, 19:04   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi har også vært to ganger på Rhodos og Sunwing Kallithea. Nydelig sted. Husker det ikke som spesielt varmt, men vi velger gjerne Kypros med mellom 35 og 40 grader. Det skal vel ikke være like varmt på Rhodos. Vi har faktisk opplevd at det har vært kjølig der, men det var i juni.

Det er en nydelig gammel by som heter Lindos. Den bør oppleves. Det er også vannpark i Faliraki. Der har mann og barn vært, og tror det var fornøyde. Rhodos by er virkelig koselig. Kort tur fra Kallithea.

Gammel 14-05-16, 19:08   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste årene har vi vært på Mallorca i juli/august, og der har også temperaturen vært på nærmere 40 et par ganger. Men jeg opplevde varmen som mer intens på Rhodos, og i tillegg var det et minus at småsteinene på stranda ble farlig varme. Ellers er Kallithea-bukten nydelig, og utsikten fra Sunwing-hotellet er veldig bra.

Gammel 14-05-16, 22:13   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Ixia trooo jeg er på vestsiden av øya, der det er mye vind og bølger.

Gammel 14-05-16, 22:21   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi var på Rhodos på vår første tur sammen. i 1999.
Vi leide moped og kjørte innom absolutt alle avstikkere fra hovedveien og badet nesten i hver eneste bukt.
Vi bodde i Rhodos by og var i gamlebyen hver eneste kveld. Synes det var en flott øy men var sikkert preget av forelskelsen.
Synes det var en flott øy.

Gammel 15-05-16, 11:39   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Har vært både i Kallithea og i Ixia.

Ixia har mye mer vind og bølger enn Kallithea, så det ble bassengferie på oss i fjor. Det var rett og slett vanskelig for meg å komme meg opp av sjøen etter bad. Jeg krøp på alle fire... Haha. Derfor ville jeg valgt Kallithea om jeg skulle reist igjen.

Det er mange som besøker Lindos, gamlebyen i Rhodos, vannparken i Faliraki, sommerfugldalen og sikkert mye mer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 12:02   #9
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker Rhodos. Men vi har alltid leid bil eller scooter så vi har vært litt mobile.
Ender som regel opp på denne stranda: http://www.rhodes-beaches.com/tsambika.htm

Gamlebyen er ett must ja.

Vi har også vært på Sunwing i Kalithea. Likte det ikke, men det var nok ikke anlegget det var noe galt med, bare vi som ikke likte den type feriering. Vi liker det litt roligere og med færre follk.

Når det gjelder varmen, så skal jeg ikke uttale meg, for vi skal til Tyrkia i juli/august. Regner med det blir varmt nok.

Sist redigert av dharma : 15-05-16 kl 13:48.
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.