|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brustad får kritikk ifbm norsk par og surrogatmorPersonen cellene stammer fra skal bestemme over eggene,syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Brustad får kritikk ifbm norsk par og surrogatmorEh, hallo. Dette burde ikke være en debatt i det hele tatt. Befruktede embryo (ikke egg, egg er de FØR de er befruktet) er potensielle barn og det burde være opp til de potensielle foreldrene å gjøre med de som de vil.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Brustad får kritikk ifbm norsk par og surrogatmor
Så enkelt og godt kan det sies!
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Brustad får kritikk ifbm norsk par og surrogatmorJeg er enig med Brustad og mener dessuten at man burde åpne for bruken av surrogat i Norge. Et befruktet egg er et potensielt barn og de er det foreldrene, ikke staten, som "eier". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
Det heter ikke befruktede embryo, et embryo er et befruktet egg. Så enten skriver man befruktet egg (slik Monsoon gjorde) eller embryo.
Det er en spennende problemstilling som blir tatt opp, og det åpner absolutt for surrogatmor-problematikken. Jeg tror det er en lang vei før det er åpnes for surrogatmødre i Norge.
![]() |
#8 |
Live and let live
|
Det var dette som engasjerte meg i denne saken også. Skal liksom staten nekte kvinnen å bruke eggene sine liksom? Er det plutselig staten sine når hun har hentet dem ut? Det er jo en grunn for at folk henter ut eggene sine ...
![]() |
|
|