|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Kompostering - Erfaringer ønskesVi skal begynne med kompostering så jeg er på jakt etter erfaringer med ulike kompostdunker. Sist redigert av Éowyn : 29-05-16 kl 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesHar Bokashi, men ikke hatt den så lenge (siden påske). Har akkurat fylt opp dunk nr 2, så nå skal første dunk i jorden.
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesJeg har akkurat tømt andre runde bokashi, så jeg har ikke veldig mye erfaring ennå. (Det er en bokashitråd et sted på forumet, men den er vel ikke fryktelig lang). Hvor lang tid det tar å fylle bøtta kommer an på flere ting, men vi tre bruker i hvert fall tre uker på å fylle opp.
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesJeg har en kompostbjørn, men med en familie på fire og en diger hage, blir den faktisk for snau, fordi prosessen tar litt tid. Tenker å supplere med bokashi for innendørsavfallet, og heller bruke kompostbjørnen til hageavfallet.
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesJeg har to kompostbinger. En godt isolert i tre, ganske liten, som jeg har fått i presang og en rimelig i plast fra Clas Ohlsson, litt isolert, men ikke fullt så god som den andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskes
Jeg har bokashien på vaskerommet.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesDu får 1000 kr av BIR for Bokashi. Ettersom den koster hele 1000 kr i innkjøp, så er det unektelig en innmari god deal.
![]() |
#9 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesJeg har bokashi OG flere måneders erfaring!
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesHar Jora 270 l. Veldig grei i forhold til fylling og tømming. Den ene delen står og modner mens du fyller den andre delen. Når den skal tømmes, triller du bare trillebåren under og tipper alt nedi.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesVi har en kompostbjørn og trives med den. Hadde muligens prøvd den der innendørs-greia om vi ikke hadde det, har lest om det og det virket jo greit, men så har vi altså en velfungerende kompost så da fortsetter vi med den.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesJeg har snart brukt opp min første kg, tror jeg har til to uker til. Men når begynte jeg da? februar/mars?
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kompostering - ErfaringerHar også bokashi. Hadde visst Bir på døren igår for godkjenning, men fyren orket ikke gå opp på kjøkkenet, så han hadd bare skrevet ok. Regner med å få støtten på kr 1000 på konto snart |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskes
Ja. Om vinteren kan man hive bokashi og jord lagvis i sekk. Om våren når det blir bra nok temp så blir det jord. Det kan stå hele vinteren. Jeg skal prøve til vinteren.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Kompostering - Erfaringer ønskesI Bergensområdet er det alle som er inne under BIR. Det er renovasjonsselskapet, ikke kommunen, som støtter.
![]() |
|
|