|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hva slags terrassegulv bør man velge?Jeg skal bygge ny terrasse, og lurer nå altså på hva som er hot or not i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Abonnerer.
![]() |
#3 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Har lagt termofuru fra Moelven, også vedlikeholdsfri -blir grå på sikt, med skjult innfesting!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Jeg gikk hele runden tidligere i år, før vi endte opp med god, gammeldags trykkimp. Men istedenfor den standard som er 28x120 valgte vi 28x145, så det er litt bredere planker.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Jeg ville valgt vedlikeholdsfrie (bare vasking) hvis jeg skulle byttet nå og det håper jeg vi skal om ikke alt for lenge. Det koster opp mot 1000 kroner kvadratmeteren, så for oss som trenger 70 kvadratmeter eller noe sånt, sitter det litt langt inne.
![]() |
#7 |
Superduper
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?
1000.-? Det er vel prisen for komposit-tterrasse. (Sånn plastikk som holder fargen?)
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
Ja, og det er det eneste som ikke krever noe annet vedlikehold enn vasking så vidt jeg har skjønt.
![]() |
#9 |
Superduper
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Her står litt om de forskjellige typene terrassebord;
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Dere, ass. Nå har jeg lært fine ord. Skjult innfesting og kantbord, det gikk rett inn i beskrivelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Er det bare terrassegulvet? Eller skal dere etablere den også? For da må dere tenke fundamentering og bjelkelag...
![]() |
#13 |
|
Jeg tenkte på ifm pris. Hos oss var vel fundamentet/terrassebordene 50/50 av kostnaden. Skruene kostet 3000kr...
![]() |
#16 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Vi har kompositt på den "lille" verandaen, og den er super. Grunnen til at vi (jeg...) valgte det, var fordi jeg ville ha riller. Jeg elsker følelsen av riller under føttene. Alternativet ville vel vært Møre Royal Duo, som også har riller på den ene siden. Begge er vel på Monter-siden i innlegget over.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Skifer. Vedlikeholdsfritt
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Jeg kom i snakk med en nabo i dag som varmt anbefalte skifer/flis, ikke bare pga at det er vedlikeholdsfritt, men også fordi det holder på varmen, slik at det blir lunt å sitte ute utover kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Vi har kompositt på en terrasse, skulle gjerne hatt det på den andre også.
![]() |
#20 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags terrassegulv bør man velge?Vi handlet inn terrassebeis i dag, og kom i snakk om vedlikehold. De kunne melde om mange, både kunder og venner som er fra seg for å ha valgt dyre, vedlikeholdsfrie alternativer - for det holder seg ikke rett og slett. Og flere av variantene kan man ikke behandle med noe som helst, fordi det er ikke mulig for beis og olje å trekke inn. Det har visst kommet et merke som kan etterbehandles, men ikke nok med at gulvet koster skjorta - behandlingen koster visst uhorvelig mye også.
![]() |
![]() |
|
|