Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på?)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-16, 22:44   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på?)

Ja, det lurer jeg på.

La oss si at jeg skal bygge en sittebenk å kjøkkenet. Den må være god å sitte på vanlig, men også langsetter med beina oppi. Hvor bred bør den være for at man skal sitte godt?

Og hvor finner jeg sånn "western-saloon-stang/fransk-bar-stang" til å hvile beina på når benken er litt for høy til å rekke ned til gulvet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 08:20   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

En sånn stang kan vel bare være et rør av noe slag som kuttes til på mål. Finner du et med diameter som passer r utvalget stort i fester(gardinfester, garderobestangfester, fester til eksosrør ol).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 23:31   #3
hagster
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2016
Innlegg: 16
hagster har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

50cm dybde holder til å sitte normalt som på en kjøkkenstol. Da kan du ha tynne puter bak ryggen. 55cm tillater litt større puter. 60cm dybde KREVER store puter med mindre man skal bli bakoverlent i sittestillingen. En ting å tenke på er at det er greit å ikke måtte ha beina hengende i 90 graders vinkel, dvs. at du gjerne kan ha f.eks. 55cm dybde på benkens plate, men skapene under kan være 45cm dybde (finnes skuffer som er 45cm dype som kan monteres i 60cm dyp stamme, -kapp evnt. stammen til 45cm). Har du det blir sittekomforten bedre, -men det ser kanskje ikke like stramt og fint ut.

Stang til å hvile bena på høres ikke så smart ut. Skal du ha høyere benk enn stoler?

hagster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 22:01   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Opprinnelig lagt inn av hagster, her.

Stang til å hvile bena på høres ikke så smart ut. Skal du ha høyere benk enn stoler?

Ja, for sittebenken skal være slik at man bruke baksiden av kjøkkenøya som bord. Om øya er 80-90 cm høy så må sittebenken være høyere enn vanlige stoler og vi må ha noe å hvile beina på (og knøttet meg kan klatre opp via. )

Men ting er ikke helt i boks altså. Med westernstang kan vi ikke ha skap under sittebenken, men lokk under setet. Det er ikke like anvendelig, nei. At det skal være så vanskelig da!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 09:05   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Hva med å ha westernstang som håndtak for å dra ut skuffene? Den kan fremdeles være like kraftig og god til å hvile beina på, men kuttet i deler som gjør at den fungerer som håndtak for hver skuff. Én skuff per skap, da.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 10:05   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Det kan være en idé. Tror du skuffene tåler det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 11:05   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Skal den brukes daglig?
Benken på kjøkkenet vårt er for høy og den er fryktelig vond å sitte i ( men benken er fra 1700 så lite aktuelt å endre på den lizzm)
Så noe å hvile bena på er et must.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 11:15   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan være en idé. Tror du skuffene tåler det?

Tror ikke skuffene tåler klatring, i alle fall. Kanskje heller montere en sånn stang på kjøkkenøya? Som om den skulle være en bardisk, lissom?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 11:54   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Det var en god ide, Mave! For som du sier, Floksa, det må være godt å sitte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 12:00   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Men skal du ha skuffer/skapdører inn mot kjøkkenøya? Kan du ikke heller snu de andre veien sånn at du åpner ut i rommet? (Eller blir benken stående mot en vegg? I såfall ville jeg gått for Mavs forslag, tror neppe skuffene vil holde lenge med den belastningen.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 12:46   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bred trenger en benk å være? (og hvor finner jeg sånn stang til å ha bena på

Vi skal bare sitte oppå benkene, ingen stang og ingen håndtak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no