Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Allergivennlige muffins

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-16, 12:20   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Allergivennlige muffins

Jeg skal bake muffins til sommerfest på skolen, og vil gjerne lage noen uten melk og gluten. Er det noen som har en enkel oppskrift? ☺

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 12:21   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergivennlige muffins

Vegetarbloggen.no har massevis av glutenfrie muffins (og alt der er jo fra før av uten egg og melk).

Gammel 08-06-16, 12:25   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Toro sine muffins er både gode og kjappe. Både sjokolade og lyse er gluten- og melkefri. Sånn hvis du ikke vil gjøre det komplisert for deg selv. Jeg pleier å lage laktosefri ostekrem på, men hvis det skal være helt melkefritt funker jo glasur eller noe sånt.

Gammel 08-06-16, 13:16   #4
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Toro sine muffins er både gode og kjappe. Både sjokolade og lyse er gluten- og melkefri. Sånn hvis du ikke vil gjøre det komplisert for deg selv. Jeg pleier å lage laktosefri ostekrem på, men hvis det skal være helt melkefritt funker jo glasur eller noe sånt.

Tror det er melk i de lyse.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 13:18   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nytt, Trois? Mener vi har brukt de lyse som melkefrie tidligere, hvertfall. Er en god stund siden jeg har bakt, dog.

Gammel 08-06-16, 13:21   #6
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er det nytt, Trois? Mener vi har brukt de lyse som melkefrie tidligere, hvertfall. Er en god stund siden jeg har bakt, dog.

Sjekket inne hos Toro nå. Det er melk i de lyse ja. Mannen mener også de var melkefrie før.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 13:23   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lagt inn en oppskrift på glutenfrie veganske muffins her tidligere, den kan sikkert søkes opp

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 13:24   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Sjekket inne hos Toro nå. Det er melk i de lyse ja. Mannen mener også de var melkefrie før.

Oi, takk for at du sa fra! De har vært melkefrie før ja. Beklager, hadde ikke fått med meg endringen!

Gammel 08-06-16, 13:44   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Så fint at du tenker på de som ikke kan spise alt. Jeg bruker å lage toro sjokolademuffins, enkelt og greit. For å gjøre de enda litt bedre har jeg i en plate med mørk kokesjokolade. Til glasur bruker jeg også toro, den med mokkasmak er best syns jeg. Jeg vet ikke hvilke allergener det er i den (siden det kun er gluten vi styrer unna). Jeg bruker å tilsette smør i den, blir bedre da syns jeg, mulig man kan bruke melkefritt smør også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 13:52   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker ofte Toro langpanne sjokoladekake i muffinsformer, da får jeg omtrent 24 muffins av en pose og de er veldig saftige og gode som muffins. Enda flere hvis jeg skal ha fyll på, for da må de være litt mindre syns jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 17:22   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en oppskrift på gluten- og melkefri muffins du kan få om du vil.
Har til og med fått spørsmål om oppskrift fra folk som ikke har problemer med melk og gluten fordi de var så gode.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 18:33   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Tusen takk for tips, alle sammen!

Frukt, jeg vil gjerne ha oppskrift, tusen takk!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 21:36   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker denne oppskriften, og tilsetter 4 ss kakaopulver. Bytter ut smør og melk med melkefrie alternativer så klart.

Sjokoladekrem

Gammel 13-06-16, 18:50   #14
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Disse er forresten enda bedre!
Oppskriften er ikke glutenfri som du ser, men det er bare å bytte ut melet med glutenfritt mel, og alle melkeprodukter med melkefrie alternativer.
Selv brukte jeg mild olivenolje, mørk sjokolade, melkefri lys sjokolade(fikk ikke tak i hvit) og kokosmelkyoghurt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.