Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Et - ett

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 09:14   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et - ett

Jeg irriterer meg grønn over alle de som skriver ett der det burde stå et - og omvendt

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:19   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Det skjønner jeg godt. Og du er på helt riktig sted for å klage over det!

Men siden vi er inne på enkle eller doble t-er: Skal det ikke være dobbel t i det siste ordet i signaturen din? Jeg kan ikke finsk, men har jo sett den setningen før, og mener å huske at den skrives "Ei saa peittää".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:25   #3
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et - ett

Kan ikke noen finne en panelovn og sjekke, for hvis jeg googler får jeg massevis av treff på begge alternativer. Og det er egentlig veldig viktig for meg å få vite hva som er riktig.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:29   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men siden vi er inne på enkle eller doble t-er: Skal det ikke være dobbel t i det siste ordet i signaturen din? Jeg kan ikke finsk, men har jo sett den setningen før, og mener å huske at den skrives "Ei saa peittää".

Det skal være to t-er ja. Jeg har sjekket flere panelovner og konsultert litt finskkyndig husbond.

Velkommen til flisespikkeriet, Arken!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:30   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Kan ikke noen finne en panelovn og sjekke, for hvis jeg googler får jeg massevis av treff på begge alternativer. Og det er egentlig veldig viktig for meg å få vite hva som er riktig.

Google gir meg 17000 treff på "ei saa peittää" og 976 på "ei saa peitää", så det tar jeg som et godt argument på min side, men ikke som noe bevis (Google vet ikke alt!).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:32   #6
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Google gir meg 17000 treff på "ei saa peittää" og 976 på "ei saa peitää", så det tar jeg som et godt argument på min side, men ikke som noe bevis (Google vet ikke alt!).

Jeg så bare at resultatsiden var full, og at treffene stort sett handlet om det samme.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:34   #7
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det skal være to t-er ja. Jeg har sjekket flere panelovner og konsultert litt finskkyndig husbond.

Velkommen til flisespikkeriet, Arken!

Da skal jeg gå og klage på panelovnen min, der står det nemlig med en t (men det er jo bare en av mange ting som er helt på styr i dette huset vi har kjøpt oss )

*retter opp signaturen med en eneste gang*

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:35   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Da skal jeg gå og klage på panelovnen min, der står det nemlig med en t (men det er jo bare en av mange ting som er helt på styr i dette huset vi har kjøpt oss )

Det burde jammen være grunn til å få kjøpet hevet, bare det! Feilstavet panelovn?!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:37   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde jammen være grunn til å få kjøpet hevet, bare det! Feilstavet panelovn?!

Skal ta det med i neste brev til advokaten

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:37   #10
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det skal være to t-er ja. Jeg har sjekket flere panelovner og konsultert litt finskkyndig husbond.

Det var researchen sin, det. Har du vært på en runde i byen og sjekket disse panelovnene på morgenkvisten, eller? Ser for meg Tinetoff på knærne mens hun myser på panelovner på diverse etablissementer.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:37   #11
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et - ett

Det er den verste produktfeilen jeg noen gang har hørt om

Er ikke det reklamasjonsgrunn så vet ikke jeg.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:40   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det var researchen sin, det. Har du vært på en runde i byen og sjekket disse panelovnene på morgenkvisten, eller? Ser for meg Tinetoff på knærne mens hun myser på panelovner på diverse etablissementer.

Nei, jeg sjekket det en annen gang. Da det kom opp i den berømte "Bokhylle på do"-tråden på NM.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:41   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde jammen være grunn til å få kjøpet hevet, bare det! Feilstavet panelovn?!

Her føler jeg at det ville vært bedre med .

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:41   #14
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg sjekket det en annen gang. Da det kom opp i den berømte "Bokhylle på do"-tråden på NM.

Å, den ja.
Alt lesestoff er bedre enn ikke noe lesestoff når man skal gjøre sitt fornødne, ikke sant?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:48   #15
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde jammen være grunn til å få kjøpet hevet, bare det! Feilstavet panelovn?!

Kunne jo vært livsfarlig. Tenk om hun virkelig hadde dekket den til.......
(Ei saa peitää betyr sikkert noe helt annet)

Synes jeg ser brevet med klagen; Min panelovn har tatt fyr, det stod ingenting på den om at jeg ikke kunne tørke klærne mine på den. Mvh Pekka

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:52   #16
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Kunne jo vært livsfarlig. Tenk om hun virkelig hadde dekket den til.......
(Ei saa peitää betyr sikkert noe helt annet)

Synes jeg ser brevet med klagen; Min panelovn har tatt fyr, det stod ingenting på den om at jeg ikke kunne tørke klærne mine på den. Mvh Pekka


Skumle greier, altså. Jeg burde kanskje i samme slengen skrive et brev til Adax, som har produsert ovnen, og spørre hva de har å si til sitt forsvar. Kanskje får jeg nye ovner?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:53   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Å, den ja.
Alt lesestoff er bedre enn ikke noe lesestoff når man skal gjøre sitt fornødne, ikke sant?



Jeg har allerede utforsket den greske utgaven og funnet grunnform på verbet.
Verbet "kalyptå" (transkribert) finnes nemlig både hos Homer og Aristoteles og flere steder i septuaginta og det nye testamentet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:56   #18
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.


Skumle greier, altså. Jeg burde kanskje i samme slengen skrive et brev til Adax, som har produsert ovnen, og spørre hva de har å si til sitt forsvar. Kanskje får jeg nye ovner?

Høres fornuftig ut. Men du bør kanskje skrive brevet på finsk da, og presisere at det er det eneste språket du forstår. For det er vel ikke feilskrevet på alle språk?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:58   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Høres fornuftig ut. Men du bør kanskje skrive brevet på finsk da, og presisere at det er det eneste språket du forstår. For det er vel ikke feilskrevet på alle språk?

Veldig viktig å skrive på finsk. Legg også til hvor heldige firmaet var som unngikk søksmål fordi du ikke kunne lese at ovnen ikke skulle tildekkes.
Det kunne jo blitt brann.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:58   #20
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et - ett

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

For det er vel ikke feilskrevet på alle språk?

Hm. Norsk, svensk, engelsk og tysk er riktig, men hva med denne: NIE PRZYKRYWAC.
Noen som vet?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no