Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekleoppskrift, fra barn til voksen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-16, 21:41   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hekleoppskrift, fra barn til voksen

Jeg har funnet en oppskrift på et heklet skjørt som jeg liker. Problemet er at jeg kun finner barnestørrelser på det. Det gode er at det er et enkelt skjørt, så null problem tror jeg å bare øke antall masker.

Men hvor mye må jeg legge på?

Oppskriften er på 2, 4, 6 og 8 år. Det skal legges opp henholdsvis 120 (130) 134 (144) masker. Plaggets mål er oppgitt til ca 54 (56) 58 (60) i livvidde.

Jeg holder vel med en ordinær størrelse S tror jeg. Forslag noen?

Skal hekles med krok nr 3 forresten.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 22:02   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleoppskrift, fra barn til voksen

Jeg ville gått på f.eks. garnstudio.no og søkt på heklede skjørt til damer og ca 3 mm heklenål. Da kan du kikke litt på oppskriftene og få en idé om hvor mange masker som trengs til et skjørt i str S.

Gammel 13-06-16, 22:08   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Livvidden øker jo med 2 cm, så hver økning må jo tilsvare det. Ville ha målt meg om livet og regnet på økningen og lagt på ut fra det. Merkelig den økningen fra 130 til 134 masker. Jeg ville ha regnet at 10 flere masker ga 2 ekstra cm.

Gammel 15-06-16, 20:47   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips!

Har regnet meg litt frem, og sett på andre oppskrifter, så nå må jeg bare prøve. Det gode med hekling er at det er mye mindre pes å rekke opp enn ved strikking, så jeg får bare prøve og feile litt her.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.