Mine oppussingsprosjekter
I sommer har jeg planer om å få malt/pusset opp litt, og nå vil jeg skrive litt om det for å bevisstgjøre meg selv... og kanskje kan jeg få noen tips på veien .
Først og fremst gjelder det kjøkkenet (Det skal bli egghvitt... et par små flater som gjenstår samt flisene) og entreen. Egentlig har jeg også lyst til å bytte ut knottene, men det er litt vanskelig. Jeg har stålhåndtak fra IKEA som gir to hull i dørene og vil egentlig ha knotter av hvit porselen eller glass.
I entreen skal jeg male vegger, trapp opp til 2. etg og garderobeskap egghvitt. Garderobeskapet er et sånt moderne ett i bøk fra IKEA. Det har jeg tenkt å male med ganske matt maling. Så tror jeg at jeg skal legge en litt gammeldags tapet i hvit og gull på fronten på dørene (var det ikke noen her inne som hadde adressen til en nettbutikk som selger masse forskjellig tapet?) og bygge lister utenpå dørene (slik at det blir en ramme på hver av dørene). På toppen av skapet skal jeg bygge en krone av lister. Til slutt skal jeg bytte ut knottene.
Arbeidslyst kom til meg! 
|