Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-16, 08:39   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Vi har råket ut i uføre med 13-åringen: Han vil ha Napapirjisekk (kommer ikke på tale; jævlig dyr, og helt uergonomisk) eller skuldeveske (vel, trenger ikke være dyrt, men er vel per se uergonomisk).

Hva bruker undomsskoleelevene nutildags?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 08:43   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Vesla bytter på vesker og sekker. I perioder bare vesker, men når det blir mye bøker etc og hun kjenner at det blir tungt, bytter hun gjerne til sekk noen dager... Flertallet i klassen hennes synes å bruke vesker.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 08:44   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

En sekk fra Fjell Reven. Har ikke pc. De har skap på skolen så ikke alle bøker må bli med hjem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 08:45   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

På vår skole er det forbudt å bruke veske på skolen. Det ser pussig nok ut til å funke. Mye beckmann også på ungdomskolen synes jeg det ser ut som. (dog er dette en ganske liten 1-10-skole.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 08:46   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

100% av elevene i min klasse bærer i sekk av ymse slag. 100% av ungdomsskolenelevene som bor i mitt hus bærer/har bært i anatomisk riktig sekk. De aller fleste elevene på skolen jeg jobber bærer i sekk. De som har veske gidder som regel ikke å ta bøker med hjem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 08:57   #6
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Yey, da er det ikke bare jeg som er kjip.

Kan noen vise meg noen kule sekker, da, som ikke er like teite som den som er nevnt i første innlegg?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 09:24   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Poden har Messenger-bag fra www.crumpler.eu, ergonomien er ikke dårlig (stropp over brystet), kvaliteten er veldig god (podens veske er 3 år og god som ny, jeg bruker en ryggsekk som er 12 år) og den viktigste grunnen til at vi valgte crumpler fremfor andre PC-vesker er at den er vanntett (våre har aldri blitt fuktig inni (n=2)).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 09:30   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Her har de fleste på ungdomsskolen Bøckmannsekker. Min ungdomsskoleelev har en helt svart Bøckmann med eget rom til pc. Kun noen få jenter som har skulderveske, og jeg tror ikke jeg har sett noen med sekk fra Napapijri bortsett fra ei jente på småtrinnet.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 09:35   #9
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.057
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Begge har brukt/bruker skolesekker fra Bergans. Han som går på videregående fikk en PC-sekk tidligere i år.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 09:50   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.854
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Min gutt pluss de gutta som er innom hjemme bruker den sekken som er fordømt.
Jeg var veldig imot det men han har den fortsatt og har 900m til skolen så det går greit.
Jeg har impregnert den så bøkene blir ihvertfall ikke våte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 10:04   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Barnet bruker mest en skulderbag fra Bjørn Borg. Hun har kjøpt den selv. Har riktignok kort vei til skole, og sykler, som regel.

Vi har hatt den runden her, også - og poengtert fordelene med ergonomisk riktig sekk, og hvordan de ulike alternativene er å gå med/ påvirker kroppen. Av og til velger hun faktisk å pakke i sekk, helt selv. Derfor lar jeg bagen gå på hennes selvbestemmelse.

Jeg kjøper ikke svindyre ting, selv om jeg har "råd", isolert sett. Og argumenterer for at man ikke blir rik ved å bruke - vi har penger fordi vi bruker dem skjønnsomt. Hvis Napapirji-diskusjonen hadde kommet opp her, måtte hun betalt den selv (den også). Og sånn apropos, 13-åringen får ikke lommepenger, men får av og til litt penger for å jobbe. Og får da mindre enn jeg ville betalt andre, fordi de som bor her også må bidra til fellesskapet. Hun får bedre betalt for å hjelpe besteforeldre Men hadde kanskje benyttet muligheten til å nevne finn.no, der det ligger noen sånne.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 10:05   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Begge mine har vanlige skolesekker, og såvidt jeg vet har alle/de fleste andre det også. Mine har fra Troll; de store sekkene har helt ok mønster og begge fant flere de likte da vi kjøpte. Regner med at de holder ut ungdomsskolen, og når de begynner på vgs får de utdelt sekk med PC-en, så da er vi berget igjen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 11:04   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.941
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Troll sekk, og fortviler når hun må bruke messenger bag de dagene hun har med instrument på ryggen. Hun var veldig på at hun skulle ha veske, men skjønte fort hvor upraktisk det er. Nå er hun virkelig ikke i tvil hva som er best - ordentlig sekk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 13:36   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Jeg TILBØD veske (!) når hun startet på ungdomsskolen for 2 år siden. Overgangen tegnet til å bli tøff, og jeg var opptatt av at hun ikke skulle føle at hun skilte seg ut - i det minste. Tilbudet ble raskt avslått sammen med en leksjon i vektfordeling og fornuftigheten av å bruke sekk, så hun har til nå brukt en mintfarget Beckmann.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 18:34   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Klassikeren Fjällräven Kånken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 18:38   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Når jeg skulle google denne Napapirji-sekken så fant jeg en hel tråd om det:
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=165045

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 18:56   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.854
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Haha, han bruker den fortsatt. Skal også ha den i 10. Den har holdt bra og er ikke slitt. Og merkelig nok har den ikke vært for liten til bøkene..

Nå brukes den til overnatting og stranda/Frognerbadet så han er nok fornøyd med sekken sin.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 18:59   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Både barneskoleeleven, ungdomsskoleeleven og videregående skole-eleven bruker ransel.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 19:12   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Klassikeren Fjällräven Kånken.

Her også, men den som er hakket større og har eget PC-rom.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 19:37   #20
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bærer ungdomsskoleelevene bøker (PC) i?

Vinrød Beckmann. Jeg har egentlig ikke lagt veldig merke til hva ungdommen bærer i, annet enn at det er mange som har enten den samme Fra Beckmann, eller Kånken.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no