Orlando og Miami - tips ønskes!
Hei folkens!
Nå har vi ikke bare booket cruise i julen, men også bestilt flybillettene, og da begynner planleggingen for fullt selv om det er 5 mnd til vi reiser. 
Vi er 3 voksne (meg, mannen og min mor på 64 - hvorpå sistnevte aldri har vært i USA før) og 2 barn på hhv 8 og 10 år som skal fly over dammen, og vi har 6 netter før vi skal på cruise fra Fort Lauderdale. Vi flyr t/r Miami og skal ha leiebil fra vi lander til vi gjør sjøfolk av oss, og foreløpig er timeplanen helt tom i dette tidsrommet. Vi har såklart noen tanker om hva vi ønsker å gjøre, men så er jo spørsmålet hva som er realistisk og hva vi evt. bør prioritere. Vi har vært i Fort Lauderdale før i forbindelse med cruise, men da hadde vi bare 1.5 døgn før vi gikk på skipet, så det blir første gang vi kombinerer cruise med litt tid i USA.
Det vi har lyst til å få med oss er bl.a Disney World og Everglades, samt en tur til Miami og labbe langs beachen. Utover det har vi ikke pekt oss ut noe veldig spesifikt.
Vi lander i Miami kl. 14 om ettermiddagen, og den umiddelbare tanken vi har gjort oss er at vi rett og slett hiver oss i bilen og kjører opp til Orlando med en gang - denne dagen får vi uansett ikke utrettet stort og tenker at vi like godt kan fortsette fartsetappen. Så ser vi for oss 2-3 netter i Orlando før vi vender snuten ned for 3-4 netter i/rundt Miami/Fort Lauderdale. Siste natten bør vi ha i Fort Lauderdale, av rent praktiske årsaker. Kanskje 3 + 3 netter er greit?
Disney World er som sådan bankers, men om det er best med 1 dag fra 9-24 eller om man skal dele det på to? Egentlig mest keen på å bare bruke en hel dag på det og heller se noe annet, men jeg vet ikke om det er overkommelig? Og hva annet finner man på i/rundt Orlando?
Poenget er i alle fall at jeg tenker vi ikke trenger å finne opp kruttet på nytt og det er greit å høre med dere som har gjort dette både en og tre ganger som og/eller kjenner områdene.
Fyr løs folkens - takknemlig for alle innspill!