Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hverdagsgleder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-16, 17:15   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hverdagsgleder

Jeg er realist på grensen til pessimist, og veldig dårlig til å se det positive i situasjoner. Hverdager kan fort ta nesten knekken på meg psykisk av denne grunnen.
Jeg prøver å gjøre en jobb for å snu egne tankemønstre, men det er virkelig vanskelig å gå inn i seg selv og gjøre endringer.

Kan dere si meg deres "metode" for å finne gleder i hverdagen, og gi meg eksempler på typiske ting dere oppfatter som hverdagsgleder?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 17:22   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Hverdagsgleder for meg:

Jeg har en sønn og en mann jeg er glad i, og vi er gode venner, vi har to kosete kattepuser, vi har et godt, passe stort hjem med en deilig bakhage, vi spiser oss mette hver dag, og vi har romslig nok økonomi til å kunne unne oss restaurantturer i ny og ne, og en god sommerferie i året. Jeg har en jobb jeg trives med, og har gode kollegaer, mannen min kan si det samme, og Guttungen har gode venner og virker til å trives med sitt liv. Vi voksne har også gode venner og fine familiemedlemmer og har begge hatt en barndom på grensa til idyllisk, noe vi veit å være takknemlige for.

Enklere hverdagsgleder - å krype opp i sofakroken, drikke kaffe og surfe på iPaden, lese en god bok, se en god film eller serie på tv, nyte et glass vin bare fordi jeg har lyst på det, selv på en hverdag. Fylle badekaret og senke kroppen ned i det, med dempet belysning på badet og favorittmusikken på høyt volum, kjøre med bilen og gaule med på en sang på radioen, sitte på en stein i skogen og lukke øynene og bare leve...

Det finnes mange hverdagsgleder bare man tar seg tid til å definere dem.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 17:23   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Akkurat nå: barna har lekte og leker sammen uten å mase på oss, det er varmt og oppholdsvær og jeg drikker hvitvin.

Jeg må og øve på de små gleder i hverdagen og akkurat nå er det dette jeg skrev over.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 17:27   #4
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Inagh: Så heldig er jo jeg også, det er bare så vanskelig for meg å se det! Takk for at du skrev det så fint.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 18:08   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg øver meg på å være mer tilstede, og prøver å finne noe positivt i det jeg gjør. Jeg prøver også å tenke at selv om ting er kjipe så er det verdt å prøve å være positiv alikevel for jeg gjør det bare verre for meg selv ved å være negativ. Ikke like lett alltid, men øvelse gjør mester.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 18:24   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Akkurat nå: våte håndklær, badeleker og badetøy som henger til tørk ute. Jeg er alene med ungen i 3 uker, og det går ganske greit.
Jeg prøver også å ta tak i de små tingene.
De store tingene i livet, som jobb, kjærlighet, økonomi og husvære er under stort press for tiden.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 19:25   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Masse utfordringer her og, økonomisk og annet som kunne tatt knekken på alle og enhver om de dumme tankene fikk overtaket. Men: jeg har verdens beste samboer og vi er skikkelig bobleforelsket hele tiden, vi har fem barn tilsammen og de går helt fantastisk overens selv om det er krevende til tider med så mange, vi har annenhver uke barnefri der vi kan konsentrere oss om bare hverandre og gjøre det vi har lyst til, vi spiser oss gode og mette hver dag, han har fått meg til å bli "en som løper" ved å dra meg med på joggetur HVER*ENESTE morgen (5 km) og det føles bare bedre og bedre, vi har bare rett og slett så masse å se frem til sammen. Jeg nyter livet og prøver å leve i nuet og akseptere de negative tingene jeg ikke kan gjøre noe med.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 19:59   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Det som oftest gjør meg sånn inderlig hverdagsglad er ungene mine. Banalt, men sant. Å se dem sammen ved middagsbordet, å se eldstemann lunte av gårde med hele den lange ungdomskroppen sin og humre fornøyd, å se mellomste gå tett inntil ham og være helt fortrolig med ham, eller akkurat nå: minste som sitter og ser en video på YouTube mens han ler seg fillete.

Jeg blir også veldig glad i å se på vakker natur. Når jeg løper eller sykler så stopper jeg, ser og puster helt inn og ut mens jeg ser ut over fjorden eller på et vann eller en bekk.

Og så blir jeg inderlig glad av å synke ned i sofaen når det er helt stille i huset, og ha netflix og fjernkontrollen HELT for meg selv.

Og gjærbakst! Gjærbakst gjør meg alltid kjempeglad!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 22:07   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Ettermiddagslatten min. det øyeblikket når middagen er over og rydda vekk, og eg kan sette meg med latten min, er gull.
Og fint vær, ein tur på stranda, vite at eg har det eg treng, det gjer meg glad.
Aldri samanlikne meg med andre. Tenkje at eg er meg, og dette er godt nok for meg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 22:14   #10
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Aldri samanlikne meg med andre. Tenkje at eg er meg, og dette er godt nok for meg.[/quote]

Det må jeg jobbe med. Takk for påminnelsen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 22:55   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Den første kaffekoppen etter jeg har stått opp om morgenen mens jeg lager matpakker til barna og meg, den er gull altså.

Ellers er jeg bare så takknemlig over å ha jobb i disse dager så at det er travelt og jeg må jobbe ekstra gjør ikke stort. Jeg trives bedre og bedre i jobben, lærer masse og blir dyktigere, det gir meg glede.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 23:05   #12
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg har måttet lære meg å sette pris på de små øyeblikkene i hverdagen, så jeg stopper opp og virkelig nyter dem når jeg ser dem. Duften av en rose, varmen av pus som velger å krølle seg sammen i fanget mitt, når ungene sier noe som viser at de er kule små mennesker med egne meninger, når jeg plutselig oppdager noe i en Friends-episode jeg har sett utallige ganger, når jeg lever meg sånn inn i en bok at jeg nesten ikke klarer å vente til etter middag med å lese videre. En edderkopp som med kirurgisk presisjon pakker inn en veps og drar den med seg for å spise den - og akkurat nå: Månen kommer langsomt til syne i en sprekk i skylaget. Jeg mister nesten pusten, så vakkert og kult er det!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-16, 11:18   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Først av alt: Godt nok er faktisk godt nok. Per Fuggeli sier det veldig greit sånn.

Så: bestem deg hver morgen når du står opp at du skal finne en ting i løpet av dagen som skal være positivt. Det kan kan være en sang på radioen, at et program du liker er på TV, at barna smiler, rent sengetøy - ja, du ser selv. Da trener du deg litt mer på å bli bevisst de fine tingene i livet. Drit i å tenke Men. "Bra program på TV, men nå kommer jeg til å bli trøtt i morgen." Lev litt her og nå. Jeg hadde en hel uke hvor en reklameplakat av Morgan Freeman som drikker kaffe, var dagens høydepunkt på vei til jobb. Til slutt begynte jeg å smile i det øyeblikket jeg nærmet meg og fortsatte helt til jeg var langt utti jobbsaker.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-16, 14:00   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg er evig optimist og har blitt flink til å se at selv ting som er vonde kan føre gode ting med seg.

Jeg finner glede i ungene, i det å sitte i bilen med musikk på full guff mens jeg synger med. I det å sitte alene med en god bok og kanskje et glass vin. I å finne en serie på netflix som jeg kan se sammen med unger eller kjæreste.

Det å eie mitt eget hus og kunne male en vegg i hvilken farge jeg vil, akkurat når jeg vil. Å se ungene kose seg sammen, å se minstemann være ute fra morgen til kveld når vi er på "hytta". Stillheten når ungene er i seng. Det å ha det travelt på jobb

Jeg er ikke religiøs, men av og til føler jeg at det er mye sant i "things happen for a reason" og "Karma is a bitch".

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-16, 14:31   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg finner mest hverdagsglede i mine nærmeste. Å se mellomste le sammen med venninner, små betroelser fra yngste (13), når eldste ringer hjem fra studenthybelen bare for å skravle.
At mannen min kommer ut på badet med en kopp nytrukket kaffe til meg hver eneste hverdagsmorgen, at han daglig sier og gjør fine ting, vin i glasset en fredagskveld, en reise å glede seg til, fredag, en kveld med venner, fine ord fra ungdommene jeg jobber med, et glass iskald cola zero, søte jordbær, å gjøre ferdig et strikkeprosjekt, å føle seg fin i ny eller gammel kjole, alenetid på tur med rolig musikk på øret, dagdrømming, sex, hjemmelaget pizza rett fra ovnen, nylakkerte negler, hvite vidder og ski på beina, vårsolen som varmer tidlig i mai, høstregn ute og teppe inne.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 00:01   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg har jobbet med å nyte de små gledene og tingene på tross av alt det uperfekte. Det er alltid skittentøy og støv å fjerne. Alltid mer vedlikehold og bøker jeg ikke har lest. Jeg setter meg overkommelige mål. Jeg gleder meg over å ha strikket en lue og velger å ikke gremme meg over en ustrikket genser. Genser er for stort prosjekt for meg å strikke. Lue kan jeg få til.

Jeg nyter stille stunder innimellom og venter ikke alltid til alt er på stell først. Det blir for lenge å vente.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 17:34   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Ungene gir meg hverdagsgleder i bøtter og spann. En uventet klem, når babyen lærer seg nye kunster, når jeg opplever at de store gutta er snille og greie.

Ellers er det fint med uventet medmenneskelighet. En bussjåfør som ønsker passasjerene en fin dag over callingen, en hyggelig melding, denslags. Og natur. Vakre blomster. Et ekorn ved holdeplassen. Morsomme insekter. Alt man går glipp av når man ikke faser ut seg selv og fokuserer litt utover.

Og når alt annet er svart - en time med en fin bok og et glass vin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 01:32   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det som nevnes her.

Jeg gleder meg over de små, små tingene. Jeg har virkelig til "gode" å oppleve noe hvor jeg ikke har kunnet bruke ordtaket "det er aldri så ille at det ikke er godt for noe". Selv de aller, aller vanskeligste og tøffeste tingene jeg har opplevd i livet, så har det kommet noe godt ut av det.

Jeg har en sånn "føler" som trer i kraft når jeg er litt ekstra oppgitt og har mye motgang. Jeg sier til meg selv at "hva om det hele forsvinner i morgen", at noe skjer med mann og barn, tilværelsen blir snudd på hodet eller you name it. Da blir svært mye bagatellmessig, og man ser heller de viktige tingene. Funker ihvertfall på meg.

Små gleder i hverdagen for meg er mine mange te-stunder. Da går alltid pulsen ned og jeg nyter. Barna og mannen gir gleder selvsagt, men noen ganger må jeg være bevisst på å skape gode stunder i hverdagen med de siden alt egentlig skjer så fort og rutiner går sin vante gang. Det trenger ikke å være lange stunder, men en stund hvor man kun er opptatt av hverandre og noe man gjør sammen. Venninne-tid er også en stor glede, samt hobbyer.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 02:29   #19
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Jeg jobber hardt med å finne de små gledene. Det sitter igjen fra livet før sykdom og barn at jeg hadde uendelig store krav og et utrolig aktivt liv ift nå. Livet ble Ikke slik jeg hadde trodd og håpet. Og da er det vanskelig å se glede i små ting. Men når jeg prøver kan jeg glede meg over en smertefri dag eller koser av barna.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 10:08   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.482
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsgleder

Henger her, trenger noen gode tips jeg også.

Jeg er ikke pessimist, men opplever at jeg lever mye i fremtiden. Jeg er familiens planlegger og organisator og kan feks i dag godt sitte å tenke på sommerferien til neste år. Det er viktig at noen gjør det, og det er da meg. Men tenker jeg hadde hatt godt av å være mer "her og nå"

Det jeg opplever som gir meg mest hverdagsgleder er sansene. Lukten av blomster, lyden av barna som ler, nydelig natur. Ting som "jorder" meg, for å si det slik,

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no