|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HverdagsglederJeg er realist på grensen til pessimist, og veldig dårlig til å se det positive i situasjoner. Hverdager kan fort ta nesten knekken på meg psykisk av denne grunnen.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: HverdagsglederHverdagsgleder for meg:
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: HverdagsglederAkkurat nå: barna har lekte og leker sammen uten å mase på oss, det er varmt og oppholdsvær og jeg drikker hvitvin.
![]() |
#4 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: HverdagsglederInagh: Så heldig er jo jeg også, det er bare så vanskelig for meg å se det! Takk for at du skrev det så fint.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: HverdagsglederJeg øver meg på å være mer tilstede, og prøver å finne noe positivt i det jeg gjør. Jeg prøver også å tenke at selv om ting er kjipe så er det verdt å prøve å være positiv alikevel for jeg gjør det bare verre for meg selv ved å være negativ. Ikke like lett alltid, men øvelse gjør mester.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: HverdagsglederAkkurat nå: våte håndklær, badeleker og badetøy som henger til tørk ute. Jeg er alene med ungen i 3 uker, og det går ganske greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: HverdagsglederMasse utfordringer her og, økonomisk og annet som kunne tatt knekken på alle og enhver om de dumme tankene fikk overtaket. Men: jeg har verdens beste samboer og vi er skikkelig bobleforelsket hele tiden, vi har fem barn tilsammen og de går helt fantastisk overens selv om det er krevende til tider med så mange, vi har annenhver uke barnefri der vi kan konsentrere oss om bare hverandre og gjøre det vi har lyst til, vi spiser oss gode og mette hver dag, han har fått meg til å bli "en som løper" ved å dra meg med på joggetur HVER*ENESTE morgen (5 km) og det føles bare bedre og bedre, vi har bare rett og slett så masse å se frem til sammen. Jeg nyter livet og prøver å leve i nuet og akseptere de negative tingene jeg ikke kan gjøre noe med.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HverdagsglederDet som oftest gjør meg sånn inderlig hverdagsglad er ungene mine. Banalt, men sant. Å se dem sammen ved middagsbordet, å se eldstemann lunte av gårde med hele den lange ungdomskroppen sin og humre fornøyd, å se mellomste gå tett inntil ham og være helt fortrolig med ham, eller akkurat nå: minste som sitter og ser en video på YouTube mens han ler seg fillete.
![]() |
#9 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: HverdagsglederEttermiddagslatten min.
![]() |
#10 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: HverdagsglederAldri samanlikne meg med andre. Tenkje at eg er meg, og dette er godt nok for meg.[/quote]
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: HverdagsglederDen første kaffekoppen etter jeg har stått opp om morgenen mens jeg lager matpakker til barna og meg, den er gull altså.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: HverdagsglederJeg har måttet lære meg å sette pris på de små øyeblikkene i hverdagen, så jeg stopper opp og virkelig nyter dem når jeg ser dem. Duften av en rose, varmen av pus som velger å krølle seg sammen i fanget mitt, når ungene sier noe som viser at de er kule små mennesker med egne meninger, når jeg plutselig oppdager noe i en Friends-episode jeg har sett utallige ganger, når jeg lever meg sånn inn i en bok at jeg nesten ikke klarer å vente til etter middag med å lese videre. En edderkopp som med kirurgisk presisjon pakker inn en veps og drar den med seg for å spise den - og akkurat nå: Månen kommer langsomt til syne i en sprekk i skylaget. Jeg mister nesten pusten, så vakkert og kult er det!
![]() |
#13 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: HverdagsglederFørst av alt: Godt nok er faktisk godt nok. Per Fuggeli sier det veldig greit sånn.
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
![]() Sv: HverdagsglederJeg er evig optimist og har blitt flink til å se at selv ting som er vonde kan føre gode ting med seg.
![]() |
#15 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: HverdagsglederJeg finner mest hverdagsglede i mine nærmeste. Å se mellomste le sammen med venninner, små betroelser fra yngste (13), når eldste ringer hjem fra studenthybelen bare for å skravle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: HverdagsglederJeg har jobbet med å nyte de små gledene og tingene på tross av alt det uperfekte. Det er alltid skittentøy og støv å fjerne. Alltid mer vedlikehold og bøker jeg ikke har lest. Jeg setter meg overkommelige mål. Jeg gleder meg over å ha strikket en lue og velger å ikke gremme meg over en ustrikket genser. Genser er for stort prosjekt for meg å strikke. Lue kan jeg få til.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: HverdagsglederUngene gir meg hverdagsgleder i bøtter og spann. En uventet klem, når babyen lærer seg nye kunster, når jeg opplever at de store gutta er snille og greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: HverdagsglederJeg kjenner meg veldig igjen i mye av det som nevnes her.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsglederJeg jobber hardt med å finne de små gledene. Det sitter igjen fra livet før sykdom og barn at jeg hadde uendelig store krav og et utrolig aktivt liv ift nå. Livet ble Ikke slik jeg hadde trodd og håpet. Og da er det vanskelig å se glede i små ting. Men når jeg prøver kan jeg glede meg over en smertefri dag eller koser av barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: HverdagsglederHenger her, trenger noen gode tips jeg også.
![]() |
|
|