Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Drar du på ferie til samme sted flere ganger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-16, 18:15   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar du på ferie til samme sted flere ganger?

Vi har alltid sagt at egen ferieleilighet i utlandet er uaktuelt, vi vil ha friheten til å dra til nye reisemål hver år. Men så har det altså blitt slik at vi ofte drar tilbake til samme sted likevel.
Vi har vært over 20 ganger i Spania. Om sommeren til Costa del Sol, om vinteren til samme kanariøy (der pappa bor.) I høstferien skal vi atter en gang til London, jeg tror det er 15. gangen jeg besøker favorittbyen min. Stockholm er også flittig besøkt, litt fordi min tante bor der, og litt fordi jeg elsker Stockholm. Og så har jeg fått sansen for København, så der har jeg vært tre ganger. Det samme gjelder Venezia.

I blant prøver vi nye reisemål (Roma, Paris, Krakow, New York, Seattle), og alle nevnte steder vi jeg tilbake til.

Men nå depper jeg litt, for jeg vet at vi ikke skal tilbake til Spania neste sommer. Og i høst/vinter skal vi ikke til pappas kanariøy heller, men til Mallorca. (Og altså London.) Det er så enkelt å dra til kjente steder, vi slipper å lete etter de gode restaurantene (som vi ofte finner siste kvelden), vi vet på hvilket supermarked det er best kjøttutvalg, vi vet hvilke butikker som finnes på de forskjellige shoppingsenterne, vi har våre egne, reserverte solsenger hos verdens skjønneste strandmann, vi kjenner kollektivtransporten og ferien krever lite forberedelse, planlegging, prøving og feiling.

Så - er det flere som oss?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.