Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bor vi i Budapest? Og gjerne andre tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-16, 10:11   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor bor vi i Budapest? Og gjerne andre tips

Mannen blir 40 og svigermor spanderer langweekend i Budapest på ham i gave.
Jeg og svigermors kjæreste blir også med.

Jeg er turoperatør og har fått ansvar for å ordne det meste. Billettene er bestilt og nå står overnatting for tur. Jeg har funnet en Airbnb leilighet som ser veldig fin ut til en OK penge, men siden ingen av oss har vært i Budapest før tenkte jeg det var greit å forhøre oss om område. Noen som har tips? Den jeg ser på nå ligger veldig sentralt til i samme område som blant annet New York Cafe, Boscolo og Corinthia.

Tar også gjerne i mot tips til ting å gjøre og ikke minst steder å spise.
Jeg kunne godt tenke meg å utnytte prisnivået og gå på noen skikkelig gode restauranter. Deler av reisefølget er dog litt skeptiske til jålete Michelin-mat så det hadde vært fint å finne noe som er skikkelig hodt uten at det blir for eksperimentelt og "skummelt".

Av aktiviteter er det eneste som er bestemt at vi skal på en konsert med Budapest-Filharmonien den kvelden vi kommer.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 14:49   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor vi i Budapest? Og gjerne andre tips.

Vi har bodd her,
https://no.hotels.com/ho234897/marri...gAANdiRmgAAABc

Leilighet med to soverom, to bad og stue og kjøkkenkrok. Midt i smørøyet. Frokost kan spises på hotellet, ikke inkludert, med det er en liten hyggelig kafé rett ved inngangen som serverer flott frokost.

Gammel 06-08-16, 14:50   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor vi i Budapest? Og gjerne andre tips.

Gundels restaurant er verdt et besøk.

Gammel 06-08-16, 16:44   #4
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Hvor bor vi i Budapest? Og gjerne andre tips

På denne resturanten hadde vi en veldig god opplevelse i Budapest i sommer; https://no.tripadvisor.com/Restauran...l_Hungary.html

Det føles som den ligger midt i turistfella, og derfor var vi skeptiske. Men maten var god og servicen super!

Ellers anbefaler jeg Big bus, som vi tok både på dagtid og kveldstid (vakkert!), og gikk av på Gellerthøyden. Flott utsikt over byen!

Hard Rock kafe hadde veldig god mat, men norsk prisnivå. New York cafe var vakkert, men svindyrt.

God tur til Budapest!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.