Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

TV-stue. Hvilke farger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-16, 13:06   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV-stue. Hvilke farger?

Utenfor soverommene i andre etasje skal vi ha en TV-stue. Vi har ikke andre planer for farger i andre etasje enn vårt soverom, som jeg har tenkt å teste ut kalkmaling i den sjokkerende fargen ingen har hørt om; St.Pauls blue.

Barnerommene skal holdes nøytrale, men med en tapetvegg hos de minste (Sommerfugler og afrikanske dyr). Den eldste ønsker et lyst og delikat rom.
TV-stuen er sørvendt og får mye lys. Den er 16-17 m2 og delvis åpen mot gangen utenfor (som kanskje bør få samme farge?) og jeg ønsker at den skal være en koselig "hule".
Gulvet er grålig og jeg er ikke glad i varme farger.

Vi har ingen møbler der enda, det blir nok en temmelig nøytral sofa og lite annet.

Gammel 07-08-16, 13:20   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-stue. Hvilke farger?

Hvis du liker gråtoner hadde jeg vurdert S6500N eller S8000N på en fondvegg (f.eks. bak TVen) og S3000N i resten av rommet. Har du fargekoden på den fine blåfargen? Den tror jeg faktisk jeg vil ha på en av soveromsveggene, med en litt lysere variant på den andre veggene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 13:26   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 5030 fra Jotun. Veldig fin, altså. Og skulle det bli råteit med kalkmaling er det bare å male over.

Gammel 07-08-16, 13:35   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant NCS-koden på Instagramen til Jotun (6108-B08G). Der er det forresten mye inspirasjon å hente. Mini ønsker seg mintgrønt rom, og jeg fant fargen på @jotunlady. Snupp skal (fortsatt) ha blått rom, og jeg vurderer en av de lyse blåtonene i Sophisticated Blue-paletten til Jotun. Gangen blir Morgendis (S1500N), som jeg også har i stuen, fordi den står til kjøkkenet som er S6000N.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-16, 20:54   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har retroblå i gangen - digger den! Jeg prøver å holde det i blåvarianter i hele huset, men det involverer alt fra reinlav og sjøgrønt til retroblå. Så langt.

Gammel 07-08-16, 20:57   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valmuegrå, tror jeg den fargen jeg har i lesekroken på stua. Jeg kan knipse og sende deg et bilde.

Gammel 07-08-16, 22:01   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:16.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 10:04   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker minty breeze veldig godt. Den er ganske dus og grå, men veldig fin.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.