![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Hybridbil - erfaringer?Jeg må ha meg ny bil, og tenkte at kanskje en Toyota prius kunne være noe for meg. Mitt behov er småkjøring 1-10 km til fritidsaktiviteter (kunne være greit med elmotor til det), lengre turer til hytter og fjell 170-500 km (bensin/diesel). Siden diesel er ut i Oslo tenkte jeg å holde meg unna det.
![]() |
#2 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hybridbil - erfaringer?Vi har Mitsubishi Outlander Phev og er veldig fornøyd. Den er plug-in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ad astra
|
![]() Sv: Hybridbil - erfaringer?
Samme her.
![]() |
#5 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har også denne. Eneste lille minuset er at den har en liten tank (40 l), og man må derfor beregne mye tanking ved langturer på høyhastighetsveier. Men ypperlig til bykjøring 😄 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hybridbil - erfaringer?Vi har også Outlander PHEV, og er positivt overrasket over hvor sjelden vi faktisk måtte tanke på ferien i sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hybridbil - erfaringer?Mamma har hatt Toyota Auris hybrid et år og er veldig fornøyd. Mest småkjøring uten bensinbruk i det daglige, men noen langturer i helger og ferier. Gikk fint å kjøre t/r Danmark fra Trondheim i sommer uten veldig mange bensinstasjonsstopp.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
Auris er ikke plug-in, er den? *vurderer hybrid*
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hybridbil - erfaringer?Vi har prøvekjørt og forelsket oss i golf gte. Passat gte er nok og like ok. Fordelen med den er at den kan ha hengerkrok, noe ikke alle kan ha.
![]() |
#10 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, den er ikke det. Men det finnes en Priusmodell som er det hos Toyota.
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
Denne blir for stor for meg. Jeg trenger bare plass til mine to barn, i blant et ekstra barn eller mannen. Trenger med andre ord plass til barna i baksetet og samtidig plass til bagasje til maks fire for helgetur. Hengerfeste er ikke så farlig.
![]() |
#12 |
Ad astra
|
Jeg er ikke Skyfri, men bilen er ikke så stor altså - to barn i bilstoler bak, meg og mannen foran, og da er det egentlig ikke mer plass til bagasje enn det må være for en helgetur...
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
Takk for tips, da har vi bestilt oss Passat.
![]() |
|
|