|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Jeg sier nei, for jeg sliter med at pizzaen setter seg fast i steinen hver gang jeg prøver. Til tross for mel under. Og så synes jeg det er vanskelig å få pizzaen pent over på den varme steinen. Jeg har sikkert ikke skjønt konseptet.
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?
Bak ut pizzaen på bakepapir, legg den på steinen med papiret under og napp så bort bakepapiret når pizzaen har fått steikeskorpe under. Evt la papiret være under hele tiden.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Jeg tenker pizzastål istedenfor.
![]() |
#7 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Vi har aluminiumsplate oppå pizzasteinen vi. Varmer steinen i ovnen, viktig at den står lenge (setter gjerne inn i kald ovn på 250 grader og venter et par timer før vi kjevler ut deigen, legger den på aluminiumsplata og setter plata på steinen. Det blir veldig bra! Jeg syns det er verdt det men man må regne med å kludre litt i starten til man finner ut av det.
![]() |
#9 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Vi har brukt vår masse (har også stål oppå stenen). Bruker den mest på grillen.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Har visst stål vi også, må kanskje bruke den da. Hele greia er nok til grillen (Den heter jo Weber), men har brukt den inne også.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Vi bruker den masse, pizza er mye bedre på den. Men bruker den ikke til all slags pizza. Bruker den mest til tynne pizzabunner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Jeg bruker den masse, det er en grillstein egentlig, men bruker den også inne i steikeovnen. Jeg lager både pizza og nanbrød i steikeovnen, ellers steiker vi alt mulig på grillen på den naturligvis. Vår kosta 400 maks på Elkjøp og den tar jo ikke noe plass så jeg syns det er genialt.
![]() |
#15 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Når jeg lager pizza så legger jeg den på bakepapir, og napper det ut etter ca 3 min.
![]() |
#16 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Vi har PizzaPro og er kjempefornøyde. Veier masse, men tar ikke noe plass og gir veldig god pizza. Vi kjevler ut deigen på bakepapir og lar papiret være på under stekinga. Funker helt fint!
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Har ikke stekt pizza uten siden vi kjøpte det. Knallbra!
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pizzastein - må ha eller skapfyll?Fått i julegave, brukes dann og vann.
![]() |
|
|