|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Istedenfor kake - gluten-, melk- og eggefritt?Jeg skal ha med en kake på jobb en dag, men en av de andre der spiser for tiden gluten-, melk- og eggefritt. Jeg må innrømme jeg ikke tror jeg eksperimenterer med en kake som dekker det behovet, men finnes det noe jeg kan kjøpe til henne som hun kan få mens vi andre spiser kaka jeg har bakt? Noen type is? Eller noe annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?Soya- eller risis på boks (risisen smaker vann, soyaisen er mye bedre) finnes i de fleste større matbutikker nå. Ellers har du Hildekaken, en sjokoladekake fri for "alt" som ligger i frysedisken. Jeg synes ikke den er så god, men de fleste andre digger den visst. Jeg kjøper den i nøden om ungene skal i bursdag etc og jeg har glemt å fylle fryseren med kake, men den er grøssedyr.
![]() |
#6 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?En god sorbet, fra Kulinaris, feks? Eller fruktsalat om hun tåler det, ja. Evt en litt fin, melkefri sjokolade. Hildekaken og soyais er bare sånn passe gode erstatninger, synes jeg.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?
Sorbet er lurt, men da må vel frukt gå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?Kommer jo litt an på smaksløker da. Jeg blir myyyye mer lykkelig om jeg får Tofuline-soyais enn sorbet. Mye fordi sorbet er noe restauranter og lignende alltid slenger etter veganere og allergikere. Det og fruktsalat. Men det er jo en smakssak.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Helsekost. Se feks. etter iChoc, de er veldig gode. Den med appelsin og karamellisert mandel er nom! Eller Moo Free. Eller Vego! Den er dyr og diger, men veldig god. Ritter Sport med marsipan (rød pakke) er også melkefri og god. Usikker på gluten i den da.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?Tofuline soyais er god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kissable
Ja, eller ihvertfall bær. Bringebærsorbeten er supergod.
![]() |
#12 |
kissable
Helt klart en smakssak.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?Hva med å lage en vannmelonkake som alle kan spise av? Frisk og god |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?Det er såpass innsnevrende å lage noe som er både gluten-, melk-, egg- og fruktfritt at du burde nesten ha spurt henne hva hunanbefaler deg å lage, tenker jeg. Spiser hun kanskje sojafritt også? Mange som spiser melkefritt gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Istedenfor kake - gluten- ,melk- og eggefritt?Pavlova laget av kikertlake?
![]() |
#17 |
|
Hun sa vel at hun ikke hadde behov for å eksperimentere så veldig.
![]() |
|
|