|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Får du flytte over feridager til neste år? | |||
| Ja, hvor mange jeg vil |
|
11 | 12,50% |
| Ja, men maks ca 10 |
|
41 | 46,59% |
| Ja, men maks ca 5 |
|
9 | 10,23% |
| Bare om det er helt umulig å ta ut feriedager |
|
14 | 15,91% |
| Nei |
|
12 | 13,64% |
| Jobber for meg selv |
|
0 | 0% |
| Jobber ikke |
|
1 | 1,14% |
| Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?Ja.
|
|
|
|
#3 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?Vi får flytte over inntil 10 dager, men de vil helst ikke at vi gjør det.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?Feriekoven ble vel endret i fjor, og arbeidsgiver har nå plikt til at lovpålagt ferie tas ut. Men mange arbeidsgivere tilbyr vel mer ferie enn det som er minstekravet, og denne kan sikkert skyves på? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ad astra
|
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?Ja, men maks 14 dager. Så ja, men ingen av alternativene passet...
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Jeg svarer for den i husholdningen som har feriedager: Han kan overføre 10 feriedager, og de har en ekstra ferieuke på hans arbeidsplass.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?Vi får flytte 14 dager. Ingen pålegg om når de skal tas ut. Skadet meg og ble sykmeldt i ferien for noen år tilbake. Har aldri blitt til at jeg har tatt ut de ekstra dagene så jeg fortsetter å skyve på de. Veldig godt å vite at man har litt ekstra å ta av. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?
Arbeidsgiver har plikt til å sørge for at ferien tas ut, men ferieloven sier også at all lovbestemt ferie som man har til gode, skal overføres til neste år. Det er altså ingen begrensning i antall dager etter ferieloven. Og slik praktiseres det dermed (selvsagt) hos oss.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Når dere skriver 14 dager, mener dere da 14 arbeidsdager? Det er jo nesten tre ferieuker, om man har fem arbeidsdager i uken?
|
|
|
|
#10 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Det Skilpadda sa. Men jeg måtte påpeke det overfor HR, som ville holde grensen på 10 dager. Som avdelingsleder må jeg se til at folka mine tar ut ferie som de skal.
|
|
|
#11 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Ja, vi kan overføre.
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Ja, ingen begrensning, men vi har aldri hatt behov for å gjøre det. Mannen har ekstra ferie utover de vanlige fem ukene, men dette er faste dager som ikke kan flyttes eller overføres til neste år (de har fri med lønn hele påskeuken og romjulen, så det utgjør 6-8 ekstra feriedager i året).
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?14 dager. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Vi kan søke om overføring av ferie, men de er restriktive og det skal særlige grunner til f.eks at man har vært sykmeldt, hatt fødselsperm eller lignende. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Vi har 14 dager (arbeidsdager, Niobe). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Får du flytte over feridager til neste år?
Ja, sånn er det.
|
|
|
|
#17 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Det har aldri vært en problemstilling, men jeg tror ikke det ville vært noe problem.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Ja. Umulig å få tatt ut alt.
|
|
|
#20 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?Jeg er sykemeldt i år og har vanligvis 6 uker ferie. Har fått klarsignal på å overføre 12 uker til 2017
|
![]() |
|
|