Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/
Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre med stua, rent fargemessig og materialmessig. Veggene er pr i dag striebelagt, hvitmalt og ganske skitne. Stria er ikke pen, men det er et alt for stort prosjekt å fjerne den, så jeg tror vi rett og slett må leve med den.
Stua er stor, rundt 50 m2, og todelt i spisestue og stue. Den har mye lys med sør- og østvendte vinduer, stor peis og mellom de to delene er det en liten vegg som går omtrent 1/3 inn i rommet.
Vi har mye teakmøblement (bord, hyller, skjenk), grå sofa, en oransj platehylle og hvite bokhyller. Mye av kunsten vår er av en eller annen grunn grønn. Jeg vil si at fargepaletten er oransj/grå/petrol/grønn. Stil: midcentury modern / scandinavian retro.
Hva gjør vi med veggene? Skal vi beholde dem lyse, eller skal vi gå litt mer crazy med fargene? Siden stua er såpass stor er jeg litt tvilende til å male hele i en mørk farge. Jeg har lenge tenkt på tapet, men de jeg liker blir også too much over hele. Det er selvsagt mulig å tapetsere en vegg, men hva gjør jeg da med resten? Maler i en lys tone som matcher? Bare har en nøytral lys?