Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Påtvungen oppussing

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-16, 19:42   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Påtvungen oppussing

Vi er ikke sånne som driver og pusser opp rom, vegger og hus. Men nå har vi fått en vannskade på diverse gulv og forsikringen dekker reparasjon/bytte av gulv. I den forbindelse bør vi hive oss rundt og få malt noen tak og vegger. Det gjelder definitivt lilledoen og gangen i 1. etg og barnerommet i underetasjen hvor taket må åpnes og luftes. Kanskje også gulv på kjøkkenet.

Hva slags gulv vil vi ha på:
1. Lilledo. Laminatflisene må erstattes av steinfliser eller belegg som tåler vann. Lite rom, så vi har råd til å betale mellomlegg for evt. fliser.
2. Gangen oppe, ikke yttergang. Knutepunkt mellom yttergang, lilledo, vaskerom, stue og trapp ned til underetasjen. Ønsker noe mer solid, og penere, enn kirsenærparketten som skal fjernes.

Særlig barnerommet fortjener maling og det er lurt å gjøre når det uansett skal tømmes.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 22:53   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Vi har nyleg lagt klikkvinyl i gang og trapp. Det var enkelt å legge, toler mykje og er utruleg godt å gå på. Fint vart det også, etter mi meining.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 10:02   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Jeg ville hatt fliser på toalett/bad, men det er fordi jeg syns vinyl blir veldig stygt etter hvert. Hvis det er et lite rom, og dere liker det, så kan dere vurdere historiske fliser på gulvet, med matchende våtromstapet.

I gangen ville jeg valgt samme gulv som dere har i de andre rommene, om mulig. Hvis det ikke er mulig, så foretrekker jeg lyse gulv. Helst tre eller parkett, men det er forskjellig hva folk liker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 10:03   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Det er forresten ikke så dumt å bruke Pinterest til å finne ut hva det er du liker, og ta utgangspunkt i det for den videre oppussingen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 09:25   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

På lilledoen ønsker jeg meg sånn gummiknottegulv, gjerne litt fargerikt. Mannen er skeptisk, så jeg må nok jobbe med saken. Kunne godt tenkt meg noe liknende i gangen også, men innser at der må vi nok bli enig om noe mer nøytralt.



Kirsebærparketten i gangen er historie. Det er ikke yttergang, bare gang mellom ulike rom og trapp så vi trenger ikke fliser der. Jeg ønsker noe solid, for det er en del tråkk ut og inn, mens mannen vil ha noe som ikke er for hardt. På stua innenfor har vi tidenes mest slitne parkett i bjørk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 10:14   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Hvis det kun er toalett ville jeg først og fremst valgt en overflate som tåler vann og er lett å vaske. Jeg ville ikke valgt fliser. Både fliser og fuger er porøse og suger væske. F.eks. tiss. Jeg ville valgt et glatt vinylbelegg. Særlig aktuelt hvis deres lilledo er plassert sånn at den blir brukt i farta av folk som egentlig er ute og går inn med utesko osv. (vår lilledo er slik - gjestetoalett i yttergang).

Må dere legge gulvet selv? Vi hadde vannskade og det var skadeavd hos ISS som kom og rett og slett fikset alt for oss.

Gangen høres ut som et høytrafikkområde, så ville tenkt noe som tåler litt hard bruk og enkelt kan pusses opp (velger man f.eks. tregulv, ville jeg sørget for at det var tykt nok til at det kan slipes og lakkes på nytt om noen år). Dersom det er en gang med risiko for vannsøl (utesko, snø osv) ville jeg ikke lagt laminat eller klikksystem. Skal lite til før fuktighet trenger gjennom og det blir stygt hvis det ikke er en hel flate. BTDT, enda min snekker nektet å legge laminat med mindre enn 15 års garanti, fordi det ikke var verdt arbeidet. Da hadde jeg ikke barn engang.

Hvis parketten i stua er sliten, kunne det kanskje vært en ide å slipe og lakke når dere først er i gang?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 10:26   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Takk for tips.

Forsikringen dekker legging av tilsvarende gulv som de har fjernet. Vi kan selv velge å bytte til andre alternativer og enten gjøre noe selv eller betale evt. mellomlegg for at håndverkere skal gjøre noe annet. Laminatflisene på toalettet dekker ikke gummibelegget for å si det slik. Men det finnes kanskje andre fargerike og rimeligere vinylvarianter som kan brukes.

Stua ja, nå er jo store deler av gangens inventar flyttet inn i stua, så det er ikke særlig aktuelt å ta den i samme slengen. Da må vi flytte ut. Stua trenger strengt tatt også oppussing, men det krever at huset blir nærmest ubrukelig over lengre tid, så det må i tilfelle planlegges nøye.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 13:10   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Da har jeg snakket med prosjektansvarlig og får lov til å begynne å vaske og male de aktuelle rommene. Oida, da er det liksom ingen unnskyldning for å slippe unna.

1. Lilledoen: vaske tak og vegger, bestemme farge på gulv, sparkle og male. Enkelt og greit. Bare å starte!

2. Gangen: Litt mer omfattende, dersom vi først begynner med veggene følger gjerne trappa etter. Her er det noe skikkelig sliten strukturtapet som er malt over, men på grunn av skruehull og diverse ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å få sparklet det pent. Rive ned eller slette over?
Greit å starte med en vask og maling av tak i alle fall.

3. Barnerommet: her er det hull i taket, er litt usikker på om dette skal rives og erstattes eller bare tettes igjen og males.
Utfodrdringer:
A) male køyeseng fra mørk brunsvart til noe lysere barna ønsker seg henholdsvis oransje og rosa seng. Greit å starte med vask og puss av senga. Det er nok et kronglete prosjekt å male, men jeg har jo en 3-4 uker på meg totalt.
B) Vi har satt inn et digert IKEA-skap med skyvedør. Det er alt for stort. Fylles med rot og fyller ikke minst rommet veldig sammen med den omtalte køyesenga. Har begynt å fantasere om å erstatte dette skapet med noe litt smekrere og mer hensiktsmessig for rommets beboere.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 13:14   #9
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

På lilledoen ønsker jeg meg sånn gummiknottegulv, gjerne litt fargerikt. Mannen er skeptisk, så jeg må nok jobbe med saken. Kunne godt tenkt meg noe liknende i gangen også, men innser at der må vi nok bli enig om noe mer nøytralt.



Min eldste er i forsvaret, de er i en helt ny kaserne med sånt gulv. De må jo vaske støtt og stadig, og ifølge ham er det et mareritt å holde rent, det gummiknottegulvet. Da er vanlig linoleum mye greiere. Jeg stemmer derimot for fliser både på doen og i gangen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 16:33   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Du vil virkelig ikke ikke ha sånt gummigulv på do. Vi har noen venner som har det. De angrer! Og vaskehjelpen nekter å vaske kjøkkengulbet(de har det der også). Det blir ikke rent, og det vil ikke vaskehjelpen være bekjent av.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 08:31   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Så rart, andre jeg prater med forteller at det er så lett å holde rent. Er de hysterisk renslige eller kan de ikke se forbi de stilige fargene?

Vi er definitivt ikke hysterisk renslige hjemme hos oss... Så det er greit om dagligdags smuss og støv ikke synes så godt. Men samtidig viktig at rengjøringen er effektiv når den først gjøres.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:19   #12
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Eg masar litt om klikkvinyl igjen, eg. Vinyl tvers gjennom la vi. Det har 20 års garanti og toler det meste. Vi la treimitasjon i gang og trapp, men eg likte veldig godt dei "marokanske flisene" det er bilde av i artikkelen i linken: http://www.ifi.no/vi-klikker-og-vi-k...-na-ogsa-vinyl

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:33   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Tja, Olvina. Jeg er usikker på om jeg får familien med på marokkanske fliser, og litt usikker på om det blir for rotete. Men de er fine i rett sammenheng da.

Hvordan er de i skjøtene da? Er det ikke fare for fuktgjennomtrenging i skjøtene?
Er det mykt eller hardt å gå på?

Og så må jeg si at jeg er svært skeptisk til treimitasjon. Har en hang-up på at naturmateriale som tre og stein skal være ekte. Tror nok det skal bli en parkettvariant i gangen. En variant som tåler litt, og som står greit til den litt gule slitte bjørka i naborommet: stua.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:35   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Ask kan være fint da.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:43   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Ask blir ikke fint om det er i området med høy slitasje. :har observert noen stygge tilfeller:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:49   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Ah, noterer. Høy slitasje må nok påregnes, ikke sånn at det krever fliser, men mye tråkk og trafikk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:55   #17
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Vi lånte med fleire prøver heim, både parkett, laminat og klikkvinyl. Det var veldig nyttig, både i forhold til å sjå det i samanheng med rommet, golvet i naborom, og å få "prøvegå" på materialet. Vi enda på klikkvinyl fordi det toler mykje, meir enn parkett, og fordi det var mykje mjukare og varmare å gå på enn laminat. Vi trampar inn på med våte sko og det som er, utan problemer, men klikkvinyl skal ikkje brukast i våtrom, der må det nok heil vinyl til, eller fliser.

Vi fekk veldig god hjelp i byggevarehus, og ville nok spurt om tips der, i tillegg til å få litt oversikt over utval av fargar og mønster i dei ulike material. Det er jammen mykje fint der ute!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 13:05   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Kom på en ting som kan være verdt å ta med. Sist vi pusset opp, valgte jeg et vinylbelegg i en "soft"-versjon i et av rommene. Det har en slags foret bakside som gjør det mykt og lunt å gå på. Ikke velg det

Det er virkelig mykt og lunt å gå på, altså. Ingen problemer med det. Men fordi det er så mykt, får belegget fort merker, og hvis man mister noe på gulvet med skarpe kanter, kan det lett gå hull i belegget. Mitt mareritt er at folk går inn med sko hvor det har satt seg fast grus i sålen Har heldigvis ikke hendt, enda. Men jeg er paranoid på sånt som detter fra sålene, og sørger for å plukke dem opp fort. Jeg som egentlig ikke er ryddig av meg, en gang.

Hvis det er et rom "godt inne i huset" uten risiko for utesko og skarpe gjenstander, kan det fungere, da.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 13:51   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Vi trampar inn på med våte sko og det som er, utan problemer, men klikkvinyl skal ikkje brukast i våtrom, der må det nok heil vinyl til, eller fliser.

Nå er lilledoen, eller gjestetoalettet, ikke egentlig et våtrom, men vi må sørge for et vannbestandig gulv likevel. Unger stikker innom og bruker det når de er ute, de henter vann til vannpistoler og liknende. Det er bare å innse at det kommer til å bli vått der.

Klikkvinyl på gangen ja, jeg ser ei helg på byggevareforretninger og gulvspeisalisten i spåkula mi.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-16, 14:55   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påtvungen oppussing

Etter en litt utmattende runde hos fargerike og på 2 x obs bygg har mannen nå satt i gang med helsparkling av veggene i gangen. Veggene i trappa får vente litt, og vi har funnet ut at noen andre skal få betalt for å tapetsere den største veggen som både dekker gangen og følger trappa ned til underetasjen.

Samtidig kom vi på at vi har en umontert sentralstøvsuger liggende i boden. Den skal visst også nå monteres, og jeg skal få feielist på kjøkkenet. Mye vil ha mer, for å få montert støvsugeren på mest mulig hensiktsmessig måte må altså store deler av loftet tømmes, igjen. Heldigvis er jeg hjemme med sykt barn i dag, sånn at jeg allerede har fått sortert ut noen poser med klær som ligger til mellomlagring i nevnte område. Det er kanskje mulig å lese gjennom linjene at det nå er mye å tenke på for et menneske med manglende interiørgen.

På obs bygg fant vi en lys eik, 1-stav, som så ganske fin ut. Og nå må jeg se om jeg kan finne en tapet som jeg kan leve med "til evig tid".

Tapetprøve:











Parkett:


Eller var det denne?


Jada, jeg ser at det spriker i alle retninger. I hvert fall foreløpig.

__________________


Sist redigert av tink : 05-09-16 kl 15:25.
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no