|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() La oss snakke om Preacher (TV-serien)Jeg vet flere har sett den, og jeg leste Skilpaddas omtale av den i filmtråden, men jeg vil ha en tråd hvor vi kan snakke litt mer! I går fikk vi endelig sett ferdig første sesong. Det er ikke så lett når man har fått et barn som legger seg seint, men som ikke er stor nok til å se slikt! (Kilde: youtube.com) )
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Lenke til Filmpolitiets anmeldelse.
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Jeg har lest tegneserien flere ganger, har den selvfølgelig komplett i bokhylla. Serien har jeg ikke begynt på, men Eldste har anbefalt meg å få den med meg. Får sette av helgen til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Jeg så de første 3, 4 episodene, men lot mannen fare videre alene. Han er storfan av tegneserien, og likte serien godt. Jeg lot meg ikke helt rive med, og jeg har satt meg som mål å gi slipp på serier jeg ikke klikker med i større grad enn tidligere. Det er jo så mye bra der ute! Men at serien er god, det er det ikke tvil om. Enig i det du nevner om filmingen og de har gjort seg flid med det meste. Velregissert. Festlig med Dom Coopers brede Texas dialekt i kontrast til hans erkebritiske Willoughby i Sense & Sensibility (2008)
![]() |
![]() |
#9 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Likte tegneserien godt da den kom ut; selv om den har en del aspekter som kan virke problematiske sett med dagens briller. Har planer om å sjekke ut TV-serien etterhvert, skjønner at den er en del annerledes.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Jeg var kjempefan av tegneserien i sin tid, og jeg likte i og for seg TV-serien, men jeg synes ikke den var morsom nok til å balansere hvor brutal den var. (Tegneserien er mye mer brutal, men også mye mer morsom - og så er det jo en tegneserie, så det blir noe litt annet.) Jeg synes Jesse mesteparten av sesongen var for intetsigende og/eller usympatisk til at jeg skjønte hvorfor alle likte ham så godt (særlig Tulip og Cassidy, som hver på sitt vis synes er Jesse er det beste i verden), men han glimtet til litt på slutten, da.
![]() |
#11 |
Lesende
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)
Sånn, der var første episode unnagjort. Jeg både likte og mislikte den. Snøen i Russland og slåsskampen i baren var patetiske da. Men resten virket lettere fengslende på meg. Det gjør ikke noe at den avviker fra tegneserien, det er to ulike konsepter. Skal bli spennende å se hvordan den utvikler seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lesende
True Stories kan jeg ikke si at jeg har hørt om en gang, så den må nå straks opp på sepålista mi. Takk for tips. Jeg ble også sjøsyk av den episoden med The Cowboy (Hevneren? Må sjekke tegneserien etterpå)
Totalt sett synes jeg de har tatt noen gode grep i TV-serien, blant annet det at vi fikk bli kjent med folket i Anniville. Englende var helt fantastiske da. Og slutten på sesongen, den videokonferansen var helt himmelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Jeg trodde i utgangspunktet at dette ikke var en serie for meg da jeg misliker science fiction og vampyrer, men jeg elsker den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Åja, englene!
Åja, du MÅ se den! Nydelig og rar liten film. Med god musikk.
Åh ja!
Det finnes en Spotifyliste!
Så bra! Den er jo veldig utradd både scifi og vampyrserier ellers. Så skal jeg ikke si hvor mange episoder det tok før jeg skjønte at Cassidy var en vampyr.
![]() |
#15 |
Teller ned
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Hahaha, jeg oppfattet det ganske raskt, men trodde at nei, det kan jo ikke stemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lesende
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Åh, jeg likte englene. Det var så trist å se han ene på slutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lesende
Ja den skrev jeg opp på selista mi' da du nevnte den for noen innlegg siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Ja, jeg så det. Det var egentlig bare en bekreftelse på at det må du må du, men så ble litt for mye tekst med i quoten.
En gang til neste år.
![]() |
#20 |
Teller ned
![]() Sv: La oss snakke om Preacher (TV-serien)Ferdig med sesong 1 og gleder meg til neste! Hva er greia med at Eugene dukker opp, er det samvittigheten til Jesse som bringer han frem? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|