Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise hvor på ferie i september

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-16, 17:56   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reise hvor på ferie i september

Hvis dere hadde hatt to uker til aleneferie de to første ukene i september - hvor (og hvordan) ville dere reist?

Jeg får kanskje muligheten og det første som slår meg er en yogareise av noe slag, men det finner jeg ikke (altså med norsk arrangør)
Det skal ikke være storby (aka ikke ståk og mas), og mulighetene til å slappe av må være store. Jeg er ikke spesielt glad i syden, strand og varme og sånt, men så lenge det går an å slappe av kan det være en variant.

Forslag???
Gjerne med linker.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 20:03   #2
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise hvor på ferie i september

dytter litt på denne

Gammel 28-08-16, 20:11   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hadde det vært på sommeren ville jeg reist til Alpene og gått i fjellet. Jeg vet ikke om det er snø og ikke så fint å gå fotturer i september? De nord-Italienske alper står høyt på min ønskeliste i hvert fall.

Gammel 28-08-16, 20:12   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salou? 10 mil sør for Barcelona - kjører A7 hele veien evt tog. Da kan man reise til storby om man ønsker.

Gammel 28-08-16, 20:14   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Italia har perfekt klima på den tiden av året, og der går det an å finne seg idyllisk småby el.l.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 20:24   #6
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Karpathos er fantastisk! Du kan dra på en av de mange strendene om du vil, men det er også fullt mulig å gå på fotturer. Art and Walk arrangerer fotturer. https://artandwalkblog.wordpress.com/ Du kan dra til Olympos, en noe annerledes landsby. https://no.m.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rpathos

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 20:26   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Italia har perfekt klima på den tiden av året, og der går det an å finne seg idyllisk småby el.l.

Det tenkte jeg også. Fly til Roma, ta tog sørover, båter til øyene vest for, bruke god tid i Napoli området, og kanskje retur fra Catania på Sicilia.

Fra Milano var det enkelt å komme seg til Bormio by 1200 moh. Det er liten hyggelig gammel by som er godt utgangspunkt for Alpene. Mange turistkart for fot og sykkelturer, Italia og Sveits. Vi var i nasjonalparken Stelvio. Byen har varme kilder og SPA. Ikke snobbete eller høyt prisnivå. Men jeg tror bilveiene over fjellet stenger i slutten av August.

Gammel 28-08-16, 20:40   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så nettopp en reklame for noe yoga-reise med Ving?

Gammel 28-08-16, 20:40   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Hadde det vært på sommeren ville jeg reist til Alpene og gått i fjellet. Jeg vet ikke om det er snø og ikke så fint å gå fotturer i september? De nord-Italienske alper står høyt på min ønskeliste i hvert fall.

Jeg var i Chamonix i høstferien for to år siden. Det var fantastisk, eneste problem var at heisene var stengt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 20:45   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg var i Chamonix i høstferien for to år siden. Det var fantastisk, eneste problem var at heisene var stengt.

Ah, enda en ting jeg ikke hadde tenkt på. Motbakketrening, M²?

Gammel 28-08-16, 20:52   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde dratt til Marokko og Atlasfjellene. Loffet rundt og slappet av.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-16, 21:00   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Kardamili - Hellas.

Men spørs om det er igjen plasser?

http://www.lilleput.no/catalog.cfm?n...alogueNo=11237

Gammel 28-08-16, 21:01   #13
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Understreker at det må være store avslapningsmuligheter, så der fjellgeitsprett i alpene og øyhopping ellers ville vært midt i blink utgår det nå
(Jeg har gått flere turer i alpene før og det er jo fantastisk, når man altså er i form til det)

Men her var det jo mange andre gode forslag da! :googler:

Gammel 28-08-16, 21:42   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er mulig med yogaopphold i Italia, Casparia en time øst for Roma og Sperlonga 12 mil sør for Roma.

http://www.sunflowerretreats.com/yoga.htm

Gammel 28-08-16, 21:44   #15
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Foreslår du den fordi du kjenner til den spesielt?

Gammel 28-08-16, 22:39   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Foreslår du den fordi du kjenner til den spesielt?

Jeg har dessverre ikke vært der, men funnet stedet, Casparia, for lenge siden hos norsk arrangør, mulig Jomfrureiser. Ser at det er instruktører fra USA, UK, nord Europa og det har vært noen svenske instruktører. Jeg har ikke en uke alene, men drømmer om det. Tok fem dager på sykkel i alpene sammen med pappa og to brødre i fjor fordi pappa fylte 70 år.

Gammel 29-08-16, 18:06   #17
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Ærk, det må visst bli i Norge. Jaja.

Hvor Norge ville dere reist da?

Gammel 29-08-16, 18:08   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville dratt på fjellet. Bodd på et ålreit hotell hvor det var mulig å gå turer i nærområdet.

Les: litt farget av at jeg syntes FP-turen var så bra.

Gammel 29-08-16, 18:33   #19
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ålesund. Da kan du ha litt rolig byliv samtidig som du kan finne fred og både ved sjø/hav, til skogs og til fjells.

Gammel 29-08-16, 18:39   #20
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt å teste Rømskog SPA neste gang jeg får tid, penger og familiefri til overs. De reklamerer med ganske overkommelige priser for fullpensjon. Jeg tror hotellet ligger midt inne i skogen, da, så to uker blir nok i overkant lenge.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.