Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Solsta sovesofa fra Ikea

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-16, 11:16   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solsta sovesofa fra Ikea

Jeg så denne nevnt i en gammel tråd fra 2013, men det sto ikke noe om komfort og slitestyrke. Noen som kan hjelpe meg?

Jeg ser en billig på Finn, og vurderer den til kjellerstua. Ikke snakk om at jeg orker å få en treseter som er montert ned der. Huset er fra femtitallet og trappa ca. 70 cm med sving på.

Hvordan er den å sitte i for tenåringer? Vil den setedelen skli fram når to gutter siger ned i sofaen?

Den trenger ikke å være superkomfortabel som seng, siden den vil bli brukt slik lite. Men den må kunne sittes i. Og så er det veldig greitt å ha seng hvis det skulle bli noe overnatting. Omtalen av Solsta er ganske dårlig når jeg googler på engelsk. Kan være at de ventet for mye når de kjøpte den, jeg vet ikke.

Kan en ta ut sitte/liggedelen så det blir lettere å sende den ned trappa? Sende ramma ned først og så liggedelen etter?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 11:26   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solsta sovesofa fra Ikea

Eldste har den på rommet sitt. Den er faktisk langt bedre enn jeg forventet til den prisen. To gutter sitter helt ok i den, den sklir ikke ut. Og den er hyppig brukt som soveplass, vel og merke for 10-11-åringer. Sittedelen som brettes ut til seng kan ikke tas av, nei. Den sitter fast. Ikke sparer man så mye på å løsne den heller, tror jeg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 13:04   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solsta sovesofa fra Ikea

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eldste har den på rommet sitt. Den er faktisk langt bedre enn jeg forventet til den prisen. To gutter sitter helt ok i den, den sklir ikke ut. Og den er hyppig brukt som soveplass, vel og merke for 10-11-åringer. Sittedelen som brettes ut til seng kan ikke tas av, nei. Den sitter fast. Ikke sparer man så mye på å løsne den heller, tror jeg.

Tusen takk for svar! Da skal jeg se om det blir handel.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 13:07   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solsta sovesofa fra Ikea

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Tusen takk for svar! Da skal jeg se om det blir handel.

Jeg synes hvertfall den er verd prisen. Det er ikke mange andre sovesofaer som hadde fått plass på rommet, og den ser jo ikke så aller verst ut, heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no