|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Restaurantanbefaling i New YorkVi skal til New York i høstferien. Da er det 10 år siden vi giftet oss i samme by. På selve bryllupsdagen vil vi gjerne spise en fin middag, men vi har med oss to barn som ikke er altetende. Så vi ser etter en skikkelig god restaurant som ikke er altfor pretensiøs.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkNå er det så mange år siden jeg bodde utenfor byen at de stedene jeg gikk kanskje ikke finnes lenger. Håper du får noen gode tips. Jeg husker en som lå høyt oppe med utsikt over Central Park, romantisk, flott sted, men jeg husker ikke navn.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkOhh.. Henger her for tips.
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkJa, og så har jeg booket bord til lunsj på central park boathouse.
![]() |
#5 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkHenger også med. Vi skal også dit i høstferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkKoreansk barbecue i Koreatown! Det kan virkelig anbefales. (Forutsatt at alle liker biff, da). Sist redigert av Gaia : 31-08-16 kl 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New York
Takk. Alle liker biff, så det er et veldig godt forslag.
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkJeg hadde i alle fall funnet meg et bra sushi sted der en dag. Spiste alltid sushi da vi reiste inn dit i helgene. Pleide å gå til et par ulike steder, steder hvor vi så det var fullt.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New Yorkhttp://ny.eater.com/maps/best-new-york-restaurants-38
![]() |
#10 |
villende
|
Vi kunne fint hatt Koreansk barbeque som bryllupsmiddag. Det er veldig god mat, og tar litt tid å spise, siden man lager alt selv på en bordgrill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkJeg henger også her. Skal til NY i høstferien med min mor og min datter (12) og trenger også tips til gode restautanter |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkIkke superfancy, men knallgod pizza på Ignacio's Pizza (http://www.brooklynignaziospizza.com/location.aspx ) under the bridge på Brooklyn-siden, rett ved den lille iskremfabrikken. Vi havnet der etter å ha innsett at køen på Grimaldi's var altfor lang. Sistnevnte er jo mye omtalt, aner ikke hvor mye bedre det evt er, men har jo et heftig rykte da.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
Ypperlig.
![]() |
![]() |
#14 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkSpice market var en god opplevelse. Fikk bord i kjelleren der det er avluker med gardiner for. God mat og veldig hyggelige servitører. Bestilte bord på forhånd siden vi var 7 stk.
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2016
![]() |
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkOm dere liker asiatisk; Tao |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Restaurantanbefaling i New YorkVi spiser alltid lunsj en gang på Rue 57. Litt touristy, man barnevennlig og gode voksendrinker.
![]() |
![]() |
|
|