|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Vi tok en guidet rundtur med mindre buss og det var veldig lurt. Det er mange gratis museum som er veldig bra. Se Smithsonian. Sist redigert av Pelen : 13-09-16 kl 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Åh, heldiggriser! Jeg har ikke vært der på 25 år, men har så lyst til å ta med Hiawata tilbake. Smithsonian er jo selvskrevet, syns jeg. Vi var også på omvisning hos FBI, men det passer nok best for spesielt interesserte.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Støtter Smithsonian. Og Air and Space Museum! Til og med jeg, som er bare gjennomsnittlig interessert i luft- og romfartens historie, syntes det var spesielt å se utstillingen deres.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!
Ja! Jeg kjøpte frysetørret is der, husker jeg.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
Jo, det er kanskje det? Det er mulig alt sammen heter Smithsonian. Jeg bare husker at de naturvitenskapelige samlingene og Air and Space var i ulike bygninger, og at begge var kjempefine (og veldig "pedagogiske"/enkle i tilnærmingen).
![]() |
#8 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Washington D.C. er en helt fantastisk by å ha med barn til! Man kan gå i museer i ukevis uten å gå i samme to ganger, og mange av dem ligger under Smithsonian-paraplyen. Gratis å komme inn er det også (man kan donere et valgfritt beløp), i alle fall Smithsonian-museene. Ta også en tur opp i Washington Monument og få et 360 graders overblikk over byen.
![]() |
#9 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Washington Mall er ikke et kjøpesenter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!DC er veldig gøy, men vær klar over at det er store avstander der. Ting som kan se ut som de er en kort gåtur unna er ofte langt å gå. Skal se i fotoalbum hjemme hva jeg gjorde. Det er mye å se og gjøre der, utrolig flott by. Spiste en kveld i Georgetown i alle fall og bodde sentralt i byen.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Hvis dere skal gå guidet tur i det hvite hus, må dere være ute minst et halvt år i forveien og da må dere søke via ambassaden. Utenfra er null problem selvfølgelig og det er et fint museum med interaktiv utstilling rett ved siden av.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Vi var der i sommer med barn på 10, 13 og 16. Bodde på Capitol Hill Hotel som kan anbefales. Nært til restaurant og bane.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!Alt dette fikk jeg med meg. Arlington Memorial var også flott.
![]() |
|
|