|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Jeg er med i en komite som skal lage en studietur for 15-20 kollegaer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Tja... Klart det koster å bruke et byrå. Det gjør det også å bruke timevis av egen tid (arbeidstid?) på å gjøre jobben.
![]() |
#3 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Ja. Vi er tre stykk. Men tid tar det ja. Vi er kommunale ansatte så pris har litt å si oppi dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Jeg har planlagt noen slike turer, og hvis gruppener noenlunde oppegående (regner med det er voksne arbeidstakere?) har jeg god erfaring med å grovplanlegge reiseruten, informere om planene og be folk om å gi beskjed dersom det er noe spesielt vi må tahensyn til.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Et tips er også å kontakte hotell direkte for å be om pris til gruppen. Det kan ofte bli en god pris siden hotellet får godt belegg.
![]() |
#6 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Dette er høyt utdannede kvinner (og en mann). De fleste er ganske reisevaner, men det er gøy gjennomsnittalder. Men hun eldste på 68 reiser verden rundt stadig vekk. Damer i 50årene får bare henge på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Vi er ca 12 stk. Vi har reisebyrå som booker hotell, men det kan du også fint gjøre på hotellsøkemotor. Vi tar offentlig transport, der kan det være lurt å gruppere seg på ca fem i hver gruppe for at det skal være lett å sjekke at alle er med. Og så er det tungvint om alle venter på alle. Vi har også hatt sjåførservice, de finner du gjerne på flyplassenes hjemmesider eller hotellet har funnet noen for oss, uansett så har det vært varierende erfaring med disse avtalene, og vi synes egentlig det er like greit og billig å ta taxi. Restauranter er booket på forhånd, vi gjør gjerne søk på Tripadvisor og får tips av andre. Det må reserveres til så mange.
![]() |
#9 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Ingen untatt kanskje sjefen som har kredittkort. Det er et av problemene jeg ser. En av de andre i planleggingsgruppen skal ta kontakt med sjefen for å høre hvordan betaling blir gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Jeg har tidligere organisert mange slike små og store jobbgruppeturer. Ble til slutt til at vi stadig oftere brukte gruppereisebyrå til dette og bare tok den hyggelige jobben som å bestemme restauranter selv mens de booket. Egen arbeidstid koster også, og slike reisebyråfolk er mer effektive på slikt enn det jeg er.
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Når vi reiser mange, så bestiller vi oftest transport selv. Type, møt opp på x hotell i y by kl 19.30 på mandag. Så fikser alle transport selv. Men ellers; kollektivtransport er absolutt innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Vi bør vel sjekke ut sjefens kredittkort grense |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Vi har god erfaring med å bruke reisebyrå. Vi er 10-15 når vi drar på tur. Arbeidsplassen har avtale med reisebyrå. De skal kunne tilby samme pris på reiser som du får ved å bestille selv. Fordelen med å bruke reisebyrå er bla at de koordinerer alt. Skulle flybillettene bli endret så endrer de hotellet også. Vi ordnet en del sist fordi noen trodde det skulle bli billigere. Totalt sett sparte vi ikke noe.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Arbeidsgiver har ikke avtale med reisebyrå? En kommune skal ikke ha mange som reiser før en sånn avtale er nødvendig ref. anskaffelsesreglement? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ad astra
|
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?
Tenkte på det samme - min arbeidsgiver har rammeavtaler vi forholder oss til, og en bestemt leverandør av reisetjenester som setter sammen feks internseminar etc....De booker fly, transport fra flyplass til hotell, hotell, middager, konferansevenue etc. Og sender faktura til jobben! Jeg pleier å være lokal "reiseleder" for en del av disse, min jobb består da av å si ja og nei og plukke ut menyene vi skal ha. Anstrengende med andre ord.
![]() |
#16 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Tipper at kommunen vil kunne kreve at dere legger ut turen på anbud, fordi det kommer opp i mer enn 30 000 kr. Sjekk med kommunen hva som er riktig tjenestevei. Jeg antar dette er studietur betalt av jobben?
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Dette er betalt av jobben og i arbeidstiden. Burde ikke sjefen vår ha vist om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Fra 1.7.15 er beløp under 100.000,- eks mva unntatt regelverket for offentlige anskaffelser.
![]() |
#19 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Så bra, det var utrolig tungvint tidligere.
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?Vi har ranmeavtaler og det ville vært fullstendig uaktuellt å gå utenom dette. Jeg ville trodd det samme i en kommune av litt størrelse. Vi må legge ut selv og få refundert. Det som bestilles gjennom reisebyrå kommer stort sett på faktura. En annen fordel med reisebyra.
![]() |
|
|