Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-16, 10:59   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Jeg er stor fan av Dr. Wilhelmsen, "hypokonderlegen". Jeg har ikke vært på foredragene hans, men jeg var på avskjedsforelesningen hans på UIB - i det mest stappfulle auditorium jeg noensinne har opplevd.
Og han er så herlig ærlig og rett på sak; vekk med all viss vass og føleri - og rett på sak.

Sitat:

En hypokonder er en person som lenge har vært overbevist om og livredd for at han eller hun er alvorlig syk. Og et av dr. Wilhelmsens hovedpoenger er følgende:– Døden lar seg ikke kontrollere. Det passer ikke å dø når du har små barn. Og det finnes selvsagt mange andre gode grunner til ikke å dø. Men vi får ikke kontroll på døden – også kreftpasienter kan dø i bilulykker.– Du kan bli påkjørt – selv om du er full av antioksidanter og har spist fem epler i dag. Går sjansen for å få hjernesvulst opp fordi om naboen har fått det? Nei. Den går kanskje tvert imot ned? Nei. Den rikker seg ikke.

Les hele her; jeg håper det er åpent for alle?
http://www.bt.no/article/bt-323730b.html


Og favorittsitatet mitt;

Sitat:

Som gruppe kan joggere leve lenger, men trolig ikke mye lenger enn den tiden de bruker på å jogge. Uansett skal du være klar over at de årene du får ekstra, får du helt på slutten av livet. Så de årene er kanskje litt oppskrytt. Så du bør i alle fall like å jogge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:00   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Saken ligger bak en betalingsmur, dessverre.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:01   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Det sitatet er helt konge!

Jeg sluttet å prøve å bli "en som løper" etter at jeg hørte det. Jeg sykler istedenfor.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:02   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Det er ikkje alltid tankane dine vil deg vel. Det er ikkje alltid kjenslene dine vil deg vel heller. Har eg lært i år. Stikk i strid med alt snakket om å lytte til kjenslene fine, ta dei på alvor.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:02   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Åh. Jeg så ham på Torp. Stor fan. Og veldig enig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:05   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Men om jogging eller lignende kan hindre meg i at jeg har elendig helse de siste 20 årene, er det helt ok spør du meg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:07   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det er ikkje alltid tankane dine vil deg vel. Det er ikkje alltid kjenslene dine vil deg vel heller. Har eg lært i år. Stikk i strid med alt snakket om å lytte til kjenslene fine, ta dei på alvor.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:17   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Sitat:

– Hva om hypokonderen øver på feil sykdom?
Folk som lytter til Wilhelmsens foredrag, ler mye. Ikke desto mindre tar han den litt pjuskete, tragikomiske hypokondrien på dypt alvor.– Hva sier du egentlig til pasientene dine?– Jeg er empatisk i starten. Og når jeg har vært empatisk en liten stund, spør jeg dem om holdninger.Det aller meste her i livet kan vi ikke gjøre noe med. Men hvordan vi forholder oss til det som skjer, bestemmer vi selv. Man kan ha opplevd mye fælt i fortiden, men det er for sent å endre på den.Jeg liker å snakke med folk om det de kan gjøre noe med. Holdninger kan du ta full kontroll på.– Hypokonderne er mer irrasjonelle enn andre. Hvorfor det?– De vil «være forberedt på det verste», eller «ikke bli tatt på sengen». Så øver de seg, kveld etter kveld, natt etter natt – på barneulykker, kreft og hjerteinfarkt. Men hva om de øver på feil sykdom?– Tenk om man øver veldig mye og lenge på kreft, kjøper inn tupé og greier, og så blir man lam! For en nedtur! Det var jo rullestol man skulle kjøpt inn da, ikke tupé! Han ler tørt.

Det frister jo å klippe inn hele artikkelen, men den er lang ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:24   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Han er fantastisk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:31   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Jeg har tenkt ganske mye på dette med levealder. Vi har allerede veldig høy forventet levealder, hvorfor i all verden ønsker man å forlenge det? Om jeg blir bare 80 i stedet for 85, så er det helt greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:34   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Men om jogging eller lignende kan hindre meg i at jeg har elendig helse de siste 20 årene, er det helt ok spør du meg.

Dette

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:38   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Men om jogging eller lignende kan hindre meg i at jeg har elendig helse de siste 20 årene, er det helt ok spør du meg.

Men hva om du er på 19 av de 20 årene nå? Det er det jo ingen som vet. Om du stryker med i morgen, har joggingen gjort noe for deg? Man tar det fort som en selvfølge at de siste 20 årene er fra 65 til 85. Man bør hvertfall like å jogge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:46   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Jeg har også hørt på Wilhelmsen, og jeg satt og rødmet, for jeg følte at han satt og snakket direkte til meg. Jeg kjente meg litt vel godt igjen. Så jeg kjøpte sporenstreks boka hans. Og jeg har tenkt mye på det. For et par år siden fløy jeg til legen med det ene og det andre. Reelle plager, ja visst, men det var PLAGER, og overhodet ikke alt det farlige jeg mente det kunne være. Jeg var innom både MS, diabetes og diverse typer kreft. Men nei da, alt som plaget meg gikk da over etter hvert. Og hva skjedde? Jo, jeg ble reelt syk. Først måtte jeg fjerne ørespyttkjertelen, og så fikk jeg ulcerøs proktitt. Da ble jeg litt sånn: Ke? . Her hadde jeg sett for meg alle verdens sykdommer og plager som kunne ramme meg, og når det først feilte meg noe, så var det to ting jeg ikke hadde HØRT OM EN GANG!

Jeg har fortsatt tidvis helseangst, men er i det minste klar over det. Og jobber med meg selv hele tiden for ikke å la det ta overhånd. Og jeg jogger ikke for å leve til jeg blir hundre, altså. Jeg er av den oppfatning at helse har med mye med flaks å gjøre. Så jeg jogger fordi ANDRE mener trening har så innmari mye med helse å gjøre, slik at ingen skal komme her å si "jammen, du trener jo ikke" dersom jeg faktisk skulle bli syk en dag.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 11:47   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Han er min favoritt! Jeg har vært på mange av foredragene hans, og han sier så utrolig mye klokt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:10   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Sitat:

Etter 21 år med de innbilt syke er han landets fremste fagperson på feltet. Og kanskje kan disse tre rådene hans hjelpe også oss andre når vi bekymrer oss for mye:

Ikke stol på tankene dine. Kanskje er det én og annen sannhet der, men det meste er bare tull, tolkninger, antagelser og forestillinger.
Ikke lytt til kroppens signaler, for da kommer du til å høre veldig mye rart, din egen puls og sånt, og så har du det gående.
Ikke stol på følelsene dine. For mellom dem og virkeligheten ligger et filter av tanker og holdninger.

Jeg leste intervjuet i A-magasinet i helga, og fikk virkelig sansen for fyren. Så deilig befriende med noen som ber oss slutte å kjenne så innmari godt etter. For det er så sant. Ihvertfall for meg, jeg funker best når jeg ikke kjenner så veldig etter om jeg har vondt noe sted eller har det bra generelt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:30   #16
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men hva om du er på 19 av de 20 årene nå? Det er det jo ingen som vet. Om du stryker med i morgen, har joggingen gjort noe for deg? Man tar det fort som en selvfølge at de siste 20 årene er fra 65 til 85. Man bør hvertfall like å jogge.

Jeg jogger som regel ikke, jeg går. Men mener at det at jeg småtrener litt gir meg et bedre liv både fysisk og psykisk akkurat .

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:32   #17
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Han er fantastisk!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:37   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Jeg er også en del av fanklubben, han har mange gode poenger. Jeg trykket sitatet om jogging umiddelbart til mitt bryst, selvsagt for å rettferdiggjøre min manglende innsats på feltet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:44   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

For et fantastisk sitat om jogging. Jeg tar det til meg ... nok en unnskyldning, altså.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 12:44   #20
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Jeg vil også lese! Men jeg har ikke tilgang, vet noen om det ligger noe av ham ett annet sted? Tror dette er akkurat sånn legeting jeg trenger å lese!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no