|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Urealistiske forventninger til julekalenderjeg har to barn. Det ene barnet er verdens enkleste å lage julekalender til. Hun ønsker seg og blir oppriktig glad for dusjsåpe, truser, hårstrikker, ullsokker og andre sånne småting som jeg uansett hadde kjøpt, men som hun godt kan vente med å få til advent. Å lage kalender til henne koster litt, men det er penger som jeg uansett hadde brukt.
|
|
|
|
#2 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderKjøp ett stort legosett, og del det i 24 deler, Pose 1 fordelt på noen dager, så bruksanvisning for pose 1. Sånn kan du tilfredsstille yngstemann med noe han liker uten å fylle rommet med ræl!
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderJeg liker Paminas forslag. Ellers ser jeg på julekalender som en gave på lik linje med andre gaver, det er ikke noe man kan forvente eller komme med krav til. Selvsagt lager jeg julekalender først og fremt for å glede mottakeren, men hadde jeg opplevd surmuling hadde min lyst og vilje til å glede blitt kraftig redusert. Jeg tenker at enten godtar man kalenderen slik den er, velger kjøpekalender (uten å sutre over at andre valgte annerledes) eller så blir det rett og slett ikke julekalender.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderJeg har bare gutter da og de har vært enkle som har villet ha legokalender tidligere før de fikk pakkekalendre etpar-tre år. Nå skal de kun få flaxkalender.
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalender
Noe av problemer er at jeg ikke har lyst til å gi ham så mye penger. Snuppa får ting hun trenger og som hun trolig uansett ville fått. Da er det greit for meg å legge en god del penger i kalenderen, men å gi ham over 1000 kroner for at det skal bli likt med søsteren kjenner jeg at er helt uaktuelt.
|
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderGår det an å snakke med han på forhånd om at viss han skal ha pakkekalender, vil pakkane innehalde færre skylandersfigurar og fleire sokkar enn han forventer? Viss han heller vil ha sånn som søstra får, enn lego, ser han samtidig forskjell på eit spill og ein hårstrikk?
|
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderDa hadde jeg gitt han ting han kommer til å få han og. Sokker, boksere, tannbørster, dusjsåper o.l. Det er jo tydeligvis det han vil ha. Tror han. Så lærer han til neste år. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men dette er jo egentlig det eneste argumentet og jeg teker at du bare må gjenta, gjenta, gjenta og gjenta det. Velger man pakke-kalender, får man ting man ville fått uansett.
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
:hehe: Hvorfor tror du at han hadde legokalender i fjor?
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderEldstemann her digget lego lenge og synes det var helt hopp-ogsprett-morsomt å få en legofigur hver dag.
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderJeg tenker at opplegget til søsteren fungerer utmerket, men at det er helt greit å realitetsorientere så store unger på penger. Hvis det er sånn at du fex bruker 1000 kr på kalender til henne (tenk på et tall) ville jeg forklart han det og sagt at det ikke er aktuelt å bruke mer penger på han, og da spesielt ikke ting han ikke har bruk for. Spør om han vil ha oppdelte småting eller om han heller vil ha pakker færre dager. Det kan være det siste er et bedre alternativ for han.
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderJeg har delt opp pakker med Pokemonkort. I år kan han få velge om han vil ha litt ræl hver dag, ELLER en større gave hver søndag i advendt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det var et godt forslag. Jeg tenker at det er helt greit med en sjokoladebit 6 dager i uka og en litt større gave en dag i uka. Og så blir det aktiviteter de dagene det passer med kalenderen til snuppa.
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det skjønner egentlig jeg også. Det er derfor jeg synes det er litt vanskelig.
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderHer har ingen ytret noen forventninger til kalenderen, men vi kom også til et punkt der vanlig pakkekalender ikke var så lett til eldstemann (ble enten veldig dyrt eller veldig unyttig). Da begynte vi å gi puslespill, delte det i 24 biter (jeg puslet det først), og så puslet han litt hver dag, og noen dager fikk han noe ekstra. F eks. sjokoladenisse på lørdagene, en film på julaften.
|
|
|
|
#17 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderDa mine unger var i adventskalender-alder laget jeg til pakkekalender, men de fikk ikke pakke hver dag. Kanskje hver tredje. Resten av dagene lå det en liten twistsjokolade eller en aktivitet i luka. Pakkene var små og rimelige; hårstrikker, viskelær etc. med en litt større på selve julaften. Ikke stor, men litt større. Som et skjerf, ei lue, en rimelig leke eller noe i den dur. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderEg opplevde akkurat det samme i fjor. Lillesøster på 11 blei kjempeglad kvar ein einaste dag mens storebror var litt sånn "mamma, eg bruke jo ikkje sånn voks, eg bruke frisørvoks" Og det er så uaktuelt å gjenta dette i år, men har fortsatt ikkje funne ut korleis eg skal gjere det. Trur eg ende med sjokoladekalender og Flax, for uansett korleis eg snur på det så får jo ho også mykje ræl sjølv om eg tenker "ho trenge det"
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Det er fortsatt tid nå til at du kan ta Tordentale (TM) om at INGEN GIDDER Å GI TING TIL FOLK SOM ER UTAKKNEMLIGE!! HVIS JEG SKAL SITTE OG PAKKE INN 24 FORDØMTE PAKKER SÅ SKAL DET VÆRE TIL NOEN SOM TAKKER OG BUKKER UANSETT, ELLERS DROPPER JEG FAKTISK HELE GREIA! POENGET ER JO AT DERE SKAL BLI GLADE FOR DET. HVIS DERE IKKE BLIR GLADE FOR DET, SÅ KAN VI BARE DROPPE DET!!
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Urealistiske forventninger til julekalenderNår det er sagt, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med kalenderen hos oss. Jeg har to som er veldig lite materialistiske og ikke har så lyst på all slags greier, og en materialistisk minstemann som lett kan syns smågreier ikke er så stas.
|
![]() |
|
|