|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Mulig dette innlegget vil la det skinne gjennom at jeg ikke er spesielt begeistret for vårt lokale, schempegodt organiserte idrettslag (eller muligens idrettslag generelt).
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?I den klubben LilleVenn spilte fotball var trener/lagleder stort sett unntatt fra dugnad, med unntakk av loddsalg og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Jeg vet ikke, men henger her fordi jeg irriterer meg over pliktig dugnadssalg som skal gi 940,- i kassa to ganger i året. Og kjøper vi ikke dopapiret får vi faktura. I tillegg til dugnadsarbeid og kaker på flere cuper. Jeg holder på å tilby minsta dans, så mange partier hun bare vil.
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Mannen er trener og vi er da unntatt fra kioskvakt for begge fotballspillerne. Men vi må selge loddbøker (en per unge) og andre ting (men får vi ikke solgt blir vi ikke fakturert), og vi må stille opp en halvtime på 17. mai (!!) for å selge lodd.
![]() |
#5 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Mannen har vært både fotballtrener og håndballtrener. Jeg har vært foreldrekontakt for begge deler. Det er her opplest og vedtatt at trenerinnsats teller som dugnad (men må fortsatt selge lodd og dopapir). Imidlertid har jeg satt meg selv på dugnad når det har vært litt knapt med folk.
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Atte, jeg har stått kioskvakt i 5 timer!!! på lørdag. På hjemmecupen her. Synes det var drøyt med så lang vakt men vi møter jo.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Da kan jeg melde om at i nært forestående cup som arrangeres over tre helger her, så må mannen min først være trener ene helgen når poden skal spille, og siden det ikke fritar for dugnad så må vi stille i sekretariatet hele dagen (8.30-18.30) en av de andre helgene. Takk og farvel november.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Høres ikke rimelig ut, Niobe!
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Mannen min er hovedtrener for Livs fotballag, og da slipper vi dugnad. Det har ikke vært sånn hele veien, men nåværende lagleder synes det er rett og rimelig (hvilket det definitivt også er - han bruker 2 x 1,5 time med trening hver uke, også når jenta sjøl ikke er med, pluss en kamp i uka i hele sesongen, seks cuphelger nå i august/september, lørdager med vinterserie etc.)
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?
Det høres helt urimelig ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Vi måtte sågar betale symbolsk medlemsskapspris for mannen min, så han skulle få lov å være assistenttrener.
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Knotten sitt håndball-lag er så få at jeg er både trener og foreldrekontakt, og stiller opp på dugnad (arrangement).
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Mannen er trener for både storebror og lillesøster sitt lag, og dermed slipper vi unna det meste av dugnad, med unntak av ting som skal generere penger, som loddsalg og slikt. Men vi har ikke kioskvakt eller vakter på cup, og det synes jeg er sånn det burde være. Han legger ned mer enn nok tid som det er.
![]() |
#14 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Tja, eg la ned i snitt 15 timar med treningsrelatert jobbing kvar veke i sesong da eg var trenar. Det inkluderer treningar, kampar, planlegging av treningar, telefonar, møter, reiser til trening og kamp mm. Me vart likevel sett opp på diverse dugnader.
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Hahaha, det høres virkelig ikke bra ut Niobe!
![]() |
#16 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Mannen er trener, jeg er foreldrekontakt. Jeg setter likevel meg selv opp på kioskvakt når ingen andre melder seg. Og på søppelplukking på baneanlegget når det er våre uker. Så egentlig vet jeg ikke helt om vi slipper dugnad, noen må jo gjøre det, og vi har en tendens til plutselig å si ja.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?
Nei, og siden jeg antagelig hadde et snev av hjertestans når jeg så kampoppsett og dugnadsliste (forøvrig etterspurt en god stund nå, siden noen av oss har andre ting i livet enn det &%?%# idrettslaget. "Bare sett av de tre første helgene i november."
![]() |
![]() |
#18 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Jøsses, skal ikke trener/assistenttrenerinnsats regnes som dugnad? Wow! Da jeg var foreldrekontakt i tur og orden på de to yngstes håndballag, var det ikke spørsmål en gang. Disse ble selvsagt ikke ført opp på dugnadslista også. Hvis mannen din sluttet som assistenttrener så finner de vel ut hvor mye den innsatsen betyr tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hva regnes som dugnad i idrettslaget?Vi har hatt barn i flere fotball og håndballklubber. Trenere og oppmenn er stort sett fritatt for dugnad, men ofte er det et tak på hvor mange per lag (4).
![]() |
|
|