Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Artige måter å pakke inn pengegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-16, 00:12   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Artige måter å pakke inn pengegaver?

Jeg trenger forslag til annerledes eller artige måter å pakke inn pengegaver på. Jeg prøver å finne på noe nytt de fleste år (f.eks. i fjor la jeg pengene i en liten hylse gjemt i midten av et glass fylt med godteri), men går litt tom for idéer. Noen som har forslag? Gaven må forresten tåle å bli sendt i posten.

Gammel 06-11-16, 00:17   #2
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Artige måter å pakke inn pengegaver?

Dopapir! Jeg husker min onkel begynte med det for mange år siden. Pengene dyttes ned i mellom arkene på rullen. Skriv en hilse på utsiden av rullen. "Shit jeg glemte vist å kjøpe gave til deg i år, men tenkte en dorull har du i allefall ikke".

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 00:18   #3
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Jeg har gitt bort penger pakket inn i en boks med makaroni, men om det var en GOD ide?

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 00:18   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe fin eske på Søstrene Grene og legge litt godteri oppi derfra?

Gammel 06-11-16, 01:50   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vekslet beløpet inn i ruller med kronestykker og tredde dem på en snor. Ble et veldig rikt kjede! Men tungt å sende i posten, da.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 02:02   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg brettet fugler av penger jeg gav til niesen min da hun ble 16. Hun syns det var veldig morsomt i alle fall. La det i en gavepose.

Gammel 06-11-16, 09:21   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du googler "money origami" finner du mye morsomt fu kan brette penger til. En skjorte, sommerfugl ... Da kan du f.eks feste dem på en tegning eller et kort der de passer inn. Ellers har de mye smådill på TGR som det kan festes på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 10:12   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Takk for mange fine tips! Må spare på den tråden for nå har jeg idéer for flere juler framover.

Gammel 06-11-16, 11:49   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Hvis du googler money gifts ideas, får du opp mye kult. Jeg likte flere, bl.a. hadde noen hengt penger i tråder inni en paraply. En annen var Mc Donalds papirpose og pommes frites-boks, med pengene brettet som pommes frites. Og en med penger inni en pizzaeske, med sedler og mynter dandert som en pizza.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 11:57   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Tegn et tre og lim mynter på.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 11:58   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Bilder;

Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 16:24.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 12:12   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde ikke det var tillatt å sende penger i posten.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 12:44   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Det var jeg ikke klar over. Det har vi gjort i årevis. Skjønner at Posten ikke er ansvarlig om det forsvinner, men det er jo noe annet. Jeg er ikke spesielt bekymret for at det skal bli stjålet og ikke er det store summer heller.

Gammel 06-11-16, 12:49   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posten sier selv at det ikke anbefales. Og de tar ikke ansvar om det blir borte. Da må det sendes som verdipost.

Så jeg hadde ikke hatt noen kvaler.

Gammel 06-11-16, 13:36   #15
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Pappa har pakket inn penger til oss barn på de mest utrulige måter i alle år.

Den gangen jeg fikk et kubbeys med teksten "Nå tennes tusen julelys" er nok den største høydaren. Da hadde han borret hull i bunnen av lyset, rullet sammen en tusenlapp og dekket den med plast. Ut av plasten stakk det en tråd, så smeltet han litt sterin over hullet og lot en liten flik av tråden stikke ut av stearinen. Det så nesten ut som det var en veke i bunnen av lyset også. Jeg var sikker på at det var en symbolsk gave på at han hadde satt over penger på kontoen min til jul. Heldigvis ringte han mg og spurte om jeg hadde funnet pengen før jeg furte på lyset.

Jeg har og fått en tusenlapp stappet inn i en oppblåst ballong, i en sjokolade-embalsasje som han hadde snittet sirlig opp og deretter forseglet igjen med noe slags spesial-lim, samme med en potetgullpose og en gang oppi en tic-tac-eske. En annen gang hadde han rullet pengene sammen og tredd en skikkelig tung mutterdings rundt, så gaven veide jo sikkert 1 kilo.

I 30 årsdagen min hadde han pakket 10 stykk 500-lapper inn i små cellofanpakker som han hadde lagt i en stor pose med smågodis.

Dette er bare en liten brøkdel av alle merkelig innpakninger vi har fått.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 21:32   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Posten sier selv at det ikke anbefales. Og de tar ikke ansvar om det blir borte. Da må det sendes som verdipost.

Så jeg hadde ikke hatt noen kvaler.

Her står det listet opp under "forbudt innhold", ikke bare at det ikke anbefales.
https://www.posten.no/sende/klargjoring/forbudt-innhold

Gammel 06-11-16, 21:38   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Her står det listet opp under "forbudt innhold", ikke bare at det ikke anbefales.
https://www.posten.no/sende/klargjoring/forbudt-innhold

Og her sier informasjonssjefen at det ikke anbefales. Det er jo ikke forbudt på den måten at det medfører en bot eller er farlig, sik som fyrverkeri eller narkotika, men fordi posten ikke vil ta ansvar for det.

http://www.dinside.no/okonomi/ikke-s...osten/61654335

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.