|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Glutenfritt - kan maismel erstatte hvetemel i brownietype kaker?Og hva menes egentlig når det står "glutenfritt mel" - er det hva som helst? I allergi-hylla i butikken er det ingenting som heter akkurat det, det heter melblanding, eller det er andre typer mel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glutenfritt - kan maismel erstatte hvetemel i brownietype kaker?Glutenfritt mel henspeiler vel gjerne til erstatningsmel, som blant annet melblandingen fra Toro eller Semper. Jeg bruker veldig lite maismel, synes det gir en emmen smak, særlig i produkter som egentlig skal være søte. Det er jo likevel smak og behag, jeg liker bare mandelmel av de typene som er annet enn erstatningsmel.
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Glutenfritt - kan maismel erstatte hvetemel i brownietype kaker?Så jeg kan bruke mandelmel i for eksempel denne oppskriften? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Glutenfritt - kan maismel erstatte hvetemel i brownietype kaker?Jeg foretrekker Toro Glutenfri fin kakemiks i formkaker og småkaker/julekaker.
![]() |
#5 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfritt - kan maismel erstatte hvetemel i brownietype kaker?
Ja du kan bytte med fettredusert mandelmel så lenge det ikke er mer en 100 g mel i kaken er min erfaring, og smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|