|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alpene på sommeren, østre delJeg har i mange år drømt om å kjøre over alpene mot Italia men så kommer det andre fristelser og vi havner tilslutt i Spania.
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delVi var innom Zermatt på vei fra Venezia til Geneve i sommer, og det var utrolig bra. Fantastiske fjell og mange turmuligheter! Selve byen er litt "Alpe-Disneyland", men fascinerende likevel. Hvis dere har bil, må dere parkere den litt unna Zermatt og ta tog siste biten.
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delVi var i Bormio i fjor, der er det badehoteller med varme kilder. Byen er avslappet, hyggelig, koselig og rimelig syntes vi. Du kommer dit via Stelvio passet, og det er i retning Venezia. Livigno og St. Moritz er de nærmeste kjente stedene. Hele Sondrio provinsen er vakker. Men obs, det er mange syklister på veiene.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 23-11-16 kl 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delTakk for tips, men Zermatt ligger i Sveits og det er nok altfor langt mot vest for hva jeg hadde tenkt, ser jeg av kartet.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre del
Ja, nå så jeg overskriften din og leste litt bedre.
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delVi var innom Sveits i sommer som en del av interrailturen vår. (Vi var i nabobyen til Zermatt samtidig som noen var der, faktisk.) Det var jo riktig så idyllisk, men Sveits var veldig dyrt. Jeg ville nok valgt Østerrike isteden, og da er jo ikke veien så lang til Pula hvis dere vil ha litt sol og sommer også.
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre del
Det kan være lurt å ikke bo i de kjente byene, de er ofte dyre. Og i alpene er pensjonater tingen, sammen med B&B og agriturisimo i Italia.
![]() |
#8 |
Tja...
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delDet er sant, Lavender. Men samtidig vil jeg jo at vi skal få med oss litt av hvert når vi først er der. Vi reiser ikke så mye ellers i året så er ikke ute etter det aller rimeligste heller. Dessuten har vi en 15åring som sikkert synes det er syykt kjedelig å kjøre bil i timesvis så det må være litt komfort på veien.
![]() |
#9 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delVi kjørte til Venezia-regionen sist sommer. Ruta var delvist bestemt av at jeg ville kjøre der vi brukte å kjøre da jeg var med mine foreldre til Italia som barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
![]() Sv: Alpene på sommeren, østre delPå tide å begynne å sanke tips for sommerferie og planlegge reiserute.
![]() |
|
|