Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sier du at du skal hjem når du skal til foreldrene dine?
Ja, bor fortsatt hjemme 0 0%
Ja, jeg bor såpass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger og de bor i mitt barndomshjem 16 9,30%
Ja, de bor i mitt barndomshjem 11 6,40%
Ja, jeg bor så pass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger 8 4,65%
Ja, de bor ganske nært og i mitt barndomshjem 5 2,91%
Ja, de bor ganske nært 2 1,16%
Ja, men ikke noe av ovenstående passer 5 2,91%
Nei, de bor langt unna og i mitt barndomshjem 12 6,98%
Nei, de bor langt unna 4 2,33%
Nei, de bor i mitt barndomshjem 15 8,72%
Noe annet 6 3,49%
Nei, de bor nært og i mitt barndomshjem 25 14,53%
Nei, de bor ikke i mitt barndomshjem 46 26,74%
Nei, men ikke noe av ovenstående passer 17 9,88%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-16, 12:47   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Noen sier at de skal hjem når de skal til foreldrene sine. Sier du det?

Og det gjelder selvsagt også om mamma eller pappa bor hver for seg eller den ene ikke lever. Svar for den du eventuelt sier hjem om.

Da får vi se om den her pollen har fått med seg de mest vanlige kombinasjonene, det er jeg jammen meg ikke sikker på.


Sist redigert av Pelen : 02-12-16 kl 12:53.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:48   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg gjorde det ganske lenge, men ikke nå lenger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:49   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg gjør det fremdeles. 21 år etter...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:50   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nope. Men jeg gjorde det en stund.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:51   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Nå bor foreldrene mine litt her og der, (de pendler mellom mitt barndomshjem og en leilighet i Oslo), men mitt barndomshjem er ikke "hjemme", og det har det ikke vært siden jeg svært lykkelig reiste derfra som femtenåring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:51   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, jeg gjør det ikke. 50 mil unna og ikke i mitt barndomshjem. Mamma lever ikke og pappa har ny sambo så kanskje derfor.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:53   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Faren min bor i barndomshjemmet mitt (fra jeg var 10), men jeg oppfatter det overhodet ikke som hjemme lenger, og har ikke gjort det på mange år.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:54   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Haha, siden det var jeg som er kilden til denne undringen, så må jeg jo si at jeg sier det. Eller rettere sagt: Jeg sier jeg skal "hjem til mamma", men jeg ville ikke sagt "hjem til [bygdehelvetet]". Så mamma sitt HUS er på en måte hjemme, men STEDET er ikke hjemme.

Hadde mamma flyttet, hadde jeg garantert ikke sagt "hjem". Men siden hun fortsatt bor i det huset vi flyttet til da jeg var femten, blir det annerledes.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:55   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Skilpadda, eller noen annen modde, kan du/dere legge til følgende laternativ:
Nei, de bor nært og i mitt barndomshjem
Nei, de bor ikke i mitt barndomshjem
Nei, men ikke noe av ovenstående passer

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:56   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, hjem er hjemme der jeg bor nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:58   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei det gjør jeg ikke. Men nå bor jeg bare noen få kilometer fra der jeg vokste opp. Kanskje det hadde vært annerledes dersom jeg bodde i en annen del av landet?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 12:59   #12
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Ja, de bor på mitt barndomshjem. Selv om det kun er nærmest bare en gang i året jeg drar de 60 milene "hjem", og det er 20 år siden jeg flyttet, så tar jeg meg selv fremdeles i å si at jeg reiser "hjem". Standard-sitat fra meg er: "Jeg skal hjem. Eller. Jeg skal tilbake dit jeg kommer fra."

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:01   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, mamma solgte huset og flyttet i leilighet når jeg flyttet ut så jeg har det ikke sånn.
Går heller ikke rett inn i leiligheten eller låser meg inn når vi er på besøk for jeg har aldri bodd der og føler at vi har hvert vårt.

Ser at stedatter hos oss alltid går rett inn til oss og føler seg veldig hjemme fortsatt når hun er på besøk. Enda det er 10år siden hun flyttet for seg selv. Jeg tror at hun fortsatt sier hjemme hos pappa og hjemme hos mamma.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:03   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Har lagt til de ekstra alternativene.

Mine foreldre bor langt unna, og i mitt barndomshjem, og jeg sa lenge "hjem til Tromsø" når jeg skulle dit - kanskje særlig til jul - men det er ganske lenge siden sist. Nå sier jeg at jeg skal "nordover" eller "til Tromsø" eller "hjem til foreldrene mine".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:04   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.820
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg sa det da de fortsatt var gift og bodde i barndomshjemmet mitt. Men det er solgt for nesten 20 år siden så det er lenge siden jeg har sagt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:04   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Ja på en måte, siden de bor i mitt barndomshjem
Men jeg sier nok ikke så ofte «hjem», jeg sier navnet på plassen de bor.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:05   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Ingen av dem bor i mitt (eller noen av mine) barndomshjem. Så jeg drar og besøker mamma, eller jeg drar og besøker pappa. De ble skilt på slutten av at jeg gikk på videregående. Pappa, som da ukependlet til Oslo, sluttet bare å komme hjem i helgene, så solgte de huset, og mamma flyttet til en mindre bolig i samme bygd, samtidig med at jeg flyttet hjemmefra for å studere.

Så verken mamma eller pappas bosted har noen gang vært mitt hjem, derfor har det ikke vært naturlig for meg å si at jeg skal hjem når jeg skal dit.

Samboeren min sier heller ikke at han skal hjem når vi skal til hans foreldre, selv om de bor på samme gård, i samme hus, som han er vokst opp. Han sier vi skal til [navn på gård].

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:06   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg sier hem til min mor og de. :bergenser:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:16   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg skulle svart "Nei, de bor ikke i mitt barndomshjem ", men det alternativet eksisterte ikke da jeg svarte, så det ble "Nei, de bor langt unna", for det stemmer det også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:18   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg skal hjem til mamma og føler meg som hjemme, men det er ikke mitt hjem, det er på en helt annen adresse. Hun bor ikke i mitt barndomshjem lengre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no