|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Salmer til begravelse?Å, bli hos meg (abide with me) synest eg er fin.
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Salmer til begravelse?
Tror det er lurt å velge tradisjonelle salmer det er sannsynlig at folk kjenner, slik at det er noen som faktisk synger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Salmer til begravelse?Bred dina vida vingar
|
|
|
#5 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Salmer til begravelse?Keep em coming. Vi tar imot innspill, gjerne i retning av ikke så religiøst.
|
|
|
#9 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Salmer til begravelse?Gje meg handa di ven
|
|
|
#11 |
|
Viser tenner
|
Sv: Salmer til begravelse?Til svigermors begravelse sang vi "Har du fyr" av Ole Bremnes og "Gje meg handa di ven". I tillegg sang en solist "Gabriellas song" på nordnorsk. Det var virkelig hjerteskjærende vakkert. Svigermor hadde ikke ett religiøst ben i kroppen, så det var uaktuelt å velge salmer.
|
|
|
#12 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Salmer til begravelse?Da vi hadde begravelse for mor, brukte vi Alltid Freidig og Deilig er jorden som salmer - jeg husker ikke hvilken som var den tredje. Det var også en kar som sang Eg ser av Bjørn Eidsvåg, for den var mor så glad i.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 27-12-16 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Salmer til begravelse?Jeg får alltid en flau smak i munnen når jeg er i begravelser der ingen synger fordi de ikke kan sangene. Jeg var nett i en begravelse der bare presten sang, og han stakk mellom vers to og tre (av 4).uff pinlig. Så jeg har sagt til mine at de får velge sanger alle kan.
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Salmer til begravelse?Jeg synes det er fint når det er noe mange kan og som er sangbart og har passende tekst. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Salmer til begravelse?I min familie har vi alltid Å leva det er å elska. Vi er ikke spesielt religiøse, så vi synger den slik den originalt ble skrevet, med "å spegla ein himmel av" i siste vers (mange synger Guds himmel).
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Salmer til begravelse?
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Salmer til begravelse?Da min far døde i høst hadde vi kun to salmer og tre sanger hvorav de ble spilt og sunget av musikere. Han var ikke spesielt religiøs men elsket klassisk musikk og opera, så det ble det rette. Skal finne programmet og finne hvilke vi hadde. Det ble i alle fall spilt Air av Bach og sunget Den hellige stad Jerusalem.
05 og 08 Sist redigert av millact : 28-12-16 kl 18:12. |
|
|
|
![]() |
|
|