Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-07, 07:23   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Ja, hva sier dere?

Vi har digitalisert alt av musikk (høres ikke det mer voksent ut enn at: "vi har brent alle cd'ene våre"? ), en av grunnene til det er at jeg helst ikke vil ha CD-er i stua. Jeg er en ekte latsabbminimalist (mindre i stua = mindre å børste støv av). For ikke å snakke om plassbesparelsen! Og at man slipper å kjøpe oppbevaringssystem (gjerriknark).

Men mannen min vil så gjerne beholde alle de fysiske CD-ene - i kjelleren.

Det jeg vil ha fra dere er en av to ting:
a) Gi meg en god grunn til å ta vare på det fysiske media
b) Gi meg noen gode argumenter for å overtale mannen min

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:29   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg ville tatt vare på dem i tilfelle musikken blir slettet ved et eller annet uhell.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:44   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg ville laget en oversikt, lagt den ut her og fått det unna for en billig penge. (og nå tenker jeg naturligvis på meg selv)


Men jeg er vel egentlig litt enig med mannen din - det føles litt trygt i tilfelle et-eller-annet å ha dem i kjelleren...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:44   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg synes det høres herlig ut med alt som gjør at det blir mindre rot og støv, og i tillegg er det jo greit å få noen kroner for cd-ene.
Hvis sletting er en fare så kan du vel ha en backup et sted?
Jeg hadde stemt for å selge dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:53   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Selg. Det er andre metoder å ta backup enn å ha CDene i kjelleren. En ekstern harddisk for eksempel. Eller 2 hvis man vil være helt sikker.

Jeg mener å ha hørt at CDer blir dårligere etter ca 30 år, men det er visst en generell oppfatning at CDene varer i 100+ år (f.eks her), avhengig av optimale lagringsforhold. Men da blir spørsmålet om du klarer å oppdrive en CD-spiller? Jeg vil tro at det vil holde lenge å holde på noen CDer av sentimental verdi, og kvitte seg med resten mens det fremdeles er mulig å få noen kroner for dem.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:59   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Backup er ikke noe problem, vi har gode muligheter for digital, remote backup. Jeg prøver å bruke det som argument: "Kjære, tenkt på den råe lagringsløsningen du må kjøpe for en remote backup?"

Ellers noterer jeg meg at flertallet er på min side. TAKK!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:02   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg hadde nok solgt de, eller blitt kvitt de på noen måte. Og skulle dere på ha tak i en CD eller en sang som er borte, finnes jo alt på internett

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:02   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Vi har musikken på en legoklosse (Lacie-brick, ekstern harddisk, knallstilig. ), og så har vi gitt bort mesteparten til dem som vil ha.

(Bort med alt som kan lage rot!)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:06   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg er en backup-frik og hadde fått store kvaler hvis jeg hadde kvittet meg med cd-ene mine. Jeg er enig i at det ikke er spesielt sjarmerende å ha dem i stua, vi har dem i en oppbevaringshylle i gangen (ved siden av pc-en).

I tillegg til at jeg hadde vært redd for å miste noe, så har jeg nærmest et personlig forhold til alle cd-ene mine, så jeg må ha dem til å kunne titte på iblant.

Beklager, ble ikke mye hjelp. Jeg skjønner nok mannen din best...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:09   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Kjelleren er jo ikke den verste plassen å oppbevare dem da. I en kasse øverst på en hylle. (Om en har plass.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:13   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Desverre, jeg ville aldri i verden kvittet meg med CDene. Men det er fordi jeg er en skikkelig musikknerd og får åndenød hvis jeg ikke har cover og slikt tilgjengelig. Jeg må ha det fysiske produktet enten på CD eller vinyl.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:18   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Kaste CD'ene? Det høres jo helt horribelt ut. Hos oss er CD'er og bøker samleobjekter og de får samle støv så mye de vil. Du må jo ta vare på alle innecoverne da, der står jo alt om musikerne og gjerne masse annet kult om banda og sånt. Du burde jo også sjekke om du har noen samleobjekter der. Guri meg for en skummel idè å kaste alle cd'ene. Tenk om du angrer!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:21   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kaste CD'ene? Det høres jo helt horribelt ut. Hos oss er CD'er og bøker samleobjekter og de får samle støv så mye de vil. Du må jo ta vare på alle innecoverne da, der står jo alt om musikerne og gjerne masse annet kult om banda og sånt. Du burde jo også sjekke om du har noen samleobjekter der. Guri meg for en skummel idè å kaste alle cd'ene. Tenk om du angrer!

Coverene er også registrert digitalt. Hvordan er jeg ikke sikker på, tror mannen min har hentet de fra en ... eller annen plass ... Står ikke alt annet på nettet, da? (Vi hører mest på helt ordinær musikk.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:22   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Coverene er også registrert digitalt. Hvordan er jeg ikke sikker på, tror mannen min har hentet de fra en ... eller annen plass ... Står ikke alt annet på nettet, da? (Vi hører mest på helt ordinær musikk.)

Jeg vet ikke om det finnes på nettet og er veldig skeptisk til ideen din.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:26   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Om ikke annet har mannen min i alle fall fått seg tre nye venner (Blondie, Glitter og Kasia), han er veldig glad noen er på hans side også.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:28   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Coverene er også registrert digitalt. Hvordan er jeg ikke sikker på, tror mannen min har hentet de fra en ... eller annen plass ... Står ikke alt annet på nettet, da? (Vi hører mest på helt ordinær musikk.)

Noen covre er registrert på iTunes, langt fra alle. Det er langt fra all musikk som er registrert der også, faktisk bare en bitteliten brøkdel.

Uansett, nettet kan ikke erstatte det fysiske produktet i dette tilfellet. Akkurat som jeg aldri ville lest bøker online.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:31   #17
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Hadde nok ikke kastet dem, men funnet et lurt sted å oppbevare dem

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:02   #18
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Desverre, jeg ville aldri i verden kvittet meg med CDene. Men det er fordi jeg er en skikkelig musikknerd og får åndenød hvis jeg ikke har cover og slikt tilgjengelig. Jeg må ha det fysiske produktet enten på CD eller vinyl.

Signerer hvert ord.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:07   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg tenker "kast kast" og "selg selg" men sliter med å forklare hvorfor de tre stappfulle pappeskene med CDer står og tar opp plass på loftet vårt

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:10   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg er en samler, så jeg hadde aldri klart å selge eller kaste....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no