|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Friste tenåring til å spise frokost13-åringen har nesten aldri lyst på frokost på hverdager, men er av den typen som blir inderlig sur og sint om hun ikke får jevn mattilførsel. Hun burde altså spise noe, men hører ikke på fornuft. Hun er ikke så begeistret for søte ting til frokost, og liker ikke yoghurt og smoothies.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostFylte horn (ikke altfor store) med ost? Eller pizzasnurr-greier uten saus, bare med ost?
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostJeg lager havregrøt på gryn og melk hver morgen. Det høres kjedelig ut, men er det eneste jeg får Minsta til å spise. Det tok litt tid å venne henne til, men nå er det en helt sentral del av morgenritualet. Hun spiser sin grøt med sukker og smør. Jeg har syltetøy på min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostJeg kjenner problemet. Hjemme hos oss lages det noen omeletter dagen i forveiene til matpakke. De vil sikkert fungere fint til frokost også.
![]() |
#8 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostHavregrøt og smoothie er en av de få tingene jeg kan klare å få ned om jeg MÅ spise frokost.
![]() |
#9 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostDette hadde vært fint å ha svar på. Jeg sliter med det samme. Min spiser om jeg ser på. En tør brødskive. I en periode lagde jeg pannekaker på banan, egg og havregryn. Det vil hun ikke ha lenger. Men det kan være et tips. Går fort og er sunt.
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostTro meg, hun er ikke så fristende i sjutida om morgenen.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostIngen gode tips - tenåringen her er akkurat lik. Av og til blir hun fristet til å spise rester om vi har - pizza/taco. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostHer har ungene spist grove vafler til frokost det siste året. Har alltid røre i kjøleskapet, så er det bare å plugge i jernet og steike om morgenen.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostFruktsalat? Om man oppbevarer i boks med lokk i kjøleskapet holder den seg sikkert bra i tre dager vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostJeg er fornøyd om jeg får i trettenåringen en gulrot. Er det mulig å vekke henne tidligere så det ikke blir stressete å spise? (Jeg får fullstendig mataversjon hvis jeg har dårlig tid eller er stresset selv. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostJeg er bare frokostsulten når jeg er hjemme og har god tid og jeg veit det er noe godt å spise, så jeg skjønner henne godt. Jeg lærte meg å spise frokost i tjueåra, og spiser fortsatt bare hverdagsfrokost fordi jeg må. (Når jeg har tid...) Noe annet enn tørre skiver med svett ost må det i alle fall være. Horn med ost og skinke (vi lager av rundstykkedeig, men former som horn). Vaniljeyoghurt med blåbær, bringebær og bananskiver (sorry), evt med litt granola. Te og rista brød med marmelade eller ost. For tida spiser jeg havrepolarbrød med gulost og paprika (for det smaker litt som bolle
![]() |
![]() |
#18 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostRistet brød tenker jeg også.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostJeg er ikke glad i det selv, men synes de grøt-greiene er supre!
![]() |
#20 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Friste tenåring til å spise frokostToast med ost og skinke? Grandiosa? Jeg gir det tidvis til min ene matleie. Knekker opp en frossenpizza i ca 4-6 stk (mens den er i |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|