|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Er det noen som har tips til ei bukse som egner seg for alpinkjøring - ikke altfor dyr og med utpreget damefasong og korte bein? (Ja, egentlig trenger jeg visst jakke også, men det fortrenger jeg litt til.)
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Tidligere fikk man Bergans buksene i to benlengder - ihvertfall noen modeller. Isåfall vil jeg tro den korte modellen vil passe til deg, dersom xs er liten nok i størrelsen da. Jeg er høy, med brede hofter, og har den med ekstra benlengde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Norrøna passer fint til meg. Strammingen i livet gjør at den sitter godt uten å bli klumpete rundt linningen, samtidig som den passer over hoftene. Lengde vil vel for alltid være en issue for meg, tror jeg, men den er ikke for ille. Latterlig pris, da.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Ja, både Bergans og Norrøna er egentlig utenfor min komfortsone prismessig. Nå kjører jeg i en langrennsbukse med seler, fra Norrøna (gave fra mannen, selvsagt
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Henger meg på selv om jeg kanskje ikke har din fasong. Trenger både bukse og jakke, men har ingen plan om å betale mye for det for det skal ikke brukes mye. Hva kjøper jeg og hvor?
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?
Ikke i Bergans bukser |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Aha! Jeg har ikke et eneste Bergans-plagg (gjerriglusa) - men da tenker jeg XS blir bra, ja, om den er inn- og utsvingt.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Jeg har kjøpt mye av mitt Norrøna på Outlet i Vestby. Av og til litt for gøyale farger for min smak, men betydelig billigere. Også har jeg landet på at jeg ikke akkurat skifter disse plaggene med moten, er ferdig utvokst og kan spandere på meg dyre plagg som allikvel holder i 20 år og sitter godt. Men jeg har en grense altså, og Norrøna går ofte over. Save Save Save
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Har du prøvd Stormberg og Skogstad? Begge har butikker på et senter nær deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Prøv Stormberg. Selv barnestørrelsene der har plass til damehofter.
![]() |
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Nei, det er merker jeg ikke kjenner for egen del, Obelix - men vet at Skogstad er brede i størrelsen for barn, i alle fall. (Forundrer meg ikke om jeg får på meg 10-åringens bukse i 152). Er de på Strømmen?
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Om jeg kunne hatt barnestørrelse, hadde det i grunnen vært veldig praktisk - og sikkert billig.
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Jeg har barnestørrelse i det meste av vintertøyet. Helt klart økonomisk.
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Strevde meg fram til jobb i dag i min billige regnbukse str. 14 år - bare så synd den ikke er vanntett.
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Stormbergbukser passer min brede røv i hvertfall. De er på Metro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Vattert skibukse til lav dame med brede hofter - finnes det?Jeg har en billig fra Stormberg, med seler. Den er ikke kjempekort i beina akkurat, men det går fint likevel pga lange borrelåser nederst.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Metro.
![]() |
|
|