|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Roadtrip SF - LAVi reiser til California i mars. Lander i LA, tenker haste opp til SF (med en overnatting, siden vi lander på ettermiddagen) og så bruke et par dager i Bay area før vi kjører nedover til LA igjen.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LADere kjører Highway 1, sant? Da kan dere ikke haste opp, altså. Det er så utrolig mye fantastisk å se på veien. Det er egentlig best å stoppe på tur opp, for å kunne nyte kysten når dere kjører nedover. Regner med at du får mange gode tips her, jeg vil trekke frem Carmel
![]() |
#4 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LAÅh!
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2017
![]() |
![]() Sv: Roadtrip SF - LAHar dere bestillt flybilletter? Hvis ikke ville jeg nok sterkt vurdert å ta fly til San Francisco og tilbake fra Los Angeles. Så lenge dere kun har en uke tilgjengelig er det dumt å bruke en hel dag bare på å kjøre opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LA
Dette fant vi ut også, så jeg ville absolutt lagt opp kjørerute og bestilt overnatting på forhånd.
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roadtrip SF - LAMange bra små og store tips her: http://www.flyertalk.com/forum/calif...d-threads.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♡
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LAVi reiser Oslo - Houston + kjøre til Austin, hvor vi er i en uke på SXSW, og så reiser vi Austin - Houston- LA og så LA - Houston - Oslo en uke etter.
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LADet er diverse tråder om dette her inne fra før, hvor jeg har anbefalt på harde livet.
![]() |
#13 |
Audacious
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LAStålsett dere. I5 er døden. Og du blir svimmel av appelsinplantasjene, de har plantet trærne med nøyaktig avstand så det ser ut som sånne perspektivtegninger vi tegnet på barneskolen.
![]() |
#14 |
Audacious
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LAHvem er det som skal på tur, voksne eller voksne og barn? Hva er dere interessert i? Museer, shopping, by, natur? Tenker dere å bo i SF eller ei natt et annet sted i bay area også?
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
Definitivt. Vi kjørte andre veien på Highway 1 og da må man jo stoppe for å få med seg utsikten.
![]() |
#16 |
kan tilsettes alkohol
|
Tuller du nå? Vi hadde ingen problemer med å få med oss utsikten da vi kjørte "gale veien". Utsikten var jo overveldende uansett.
![]() |
#17 |
Shake it out!
|
Tuller ikke. Det er en veldig stor forskjell på utsikten avhengig av hvilken vei man kjører, pga hvordan kysten skrår. Altså, det er ikke bortkastet å kjøre LA -SF, men det blir noe helt annet å kjøre SF-LA.
![]() |
#18 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Roadtrip SF - LAJeg synes alle som reiser ut den veien skal oppleve det fantastiske og ganske overstasha, morsomme Madonna Inn!
![]() |
#19 |
♡
|
Veldig godt innspill. Jeg har faktisk kjørt I5 en gang, med sylferskt førerkort. Men husker ittno av appelsinplantasje, så det blir gøy å se. Bra tips å kjøre av!
Vi er på kjærestetur og vil gjerne ha både museer, by og natur. Shopping har vi nok gjort unna på Outlet i Austin, så det trengs ikke.
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 10-02-17 kl 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Audacious
|
Jeg er selvfølgelig inhabil, men jeg ville tatt ei natt i Santa Cruz, rett og slett fordi det er ganske forfriskende når man er i USA å besøke en by med et levende bysentrum, butikker som ikke bare er kjedebutikker og kaféer og restauranter som er levende på kveldene og hvor folk ikke bare har flyktet ut til de bilbaserte kjøpesentrene sine. Det er diverse airbnb i SC nå, hvis du er interessert kan jeg si noe om hvor det er gøy å bo. Og spise.
![]() |
|
|