|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tenåring som reiser aleneKan jeg risikere å møte på noen hindre hvis jeg drar først og lar 16-åringen min fly til utlandet alene noen dager senere i forbindelse med ferien?
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tenåring som reiser aleneNei, det tror jeg ikke du gjør. Man er vel "voksen" fra 12 år på flyreiser.
![]() |
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Tenåring som reiser alenePass med å få med fullmakt hvis det er til land som krever pass - vi sender med våre det med kopi av begges pass. Da sikrer du deg mot spørsmål rundt kidnapping.
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Tenåring som reiser aleneMin ble nesten stoppet i passkontroll på Gardermoen i fjor når hun skulle reise til London. Hun fikk komme gjennom da, men de lurte fælt. Hun var bare 14 riktignok. Hun reiste med søsteren, men jeg gadd ikke betale for følge til eldste så hun måtte gå en annen vei inn enn søstera (som hadde sånn reise-alene-opplegg). Så fullmakt er nok lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Tenåring som reiser aleneJeg reiste alene som 17 åring til Thailand |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tenåring som reiser aleneJeg fikk etter evig ventetid og et par brudd i forbindelsen endelig tak i SAS, som sa at det ikke er noen spesielle hensyn å ta. Så da er billetter bestilt, og barnet skal få prøve seg på egen hånd.
![]() |
|
|