Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Boligfesten - taperne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 19:46   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boligfesten - taperne

:slettet:

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 15:12.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 19:57   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligfesten - taperne

Usj ja, jeg er glad vi kjøpte såpass mye som 90 kvm da vi først skulle inn på boligmarkedet. Min svoger lette etter bolig på samme tid som oss (snart 3 år siden), da prisene var noenlunde akseptable. Men han utsatte og utsatte det, og valgte å bo hos foreldrene sine et par år til og bruke pengene på feriereiser og lignende. NÅ kan han angre, prisene har jo steget vanvittig disse 3 årene, det er helt sykt. Vår leilighet har steget med EN MILLION på bare 2,5 år.

Gammel 02-07-07, 19:59   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er ikke nødvendigvis enkelt å oppgradere fra 60 til 100 kvm når kvadratmeterprisen er 40.000 kr.

Det hørtes kjent ut, ja.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 20:01   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte vårt hus (Boa 200 m2) til 1.890.000 for 4 år siden. Nå skal det selges et noenlunde tilsvarende hus for 3.600.000 (begge deler uten bearbeidet hage) rett oppi bakken her

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 20:02   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil selge leiligheten og betale ned alle lån, flytte til utlandet et år, la det bli et boligkrakk mens vi er borte og så komme hjem og kjøpe et stort hus til under 2 millioner.

Gammel 02-07-07, 20:08   #6
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vil selge leiligheten og betale ned alle lån, flytte til utlandet et år, la det bli et boligkrakk mens vi er borte og så komme hjem og kjøpe et stort hus til under 2 millioner.

Dream on babe

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 22:04   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Veldig glad for at vi har stort nok hus ja, og ikke trenger på "større plass" boligjakt.
Vi bor på lite tettsted så prisene her er ikke så ille uansett men vi har det veldig fint nå. 1,6 mål tomt, stor hage, ca 230 kvm hus, utleieleilighet i kjelleren og vi kjøpte for 800 000 (fikk 1/3 i arv så 1,2 mill egentlig), har steget endel.

Gammel 02-07-07, 22:40   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det ikke sånn at kvadratmeterprisen synker med størrelsen på leiligheten? Jeg har ikke gjort forskning på dette, men det føles sånn.

Vi har i hvert fall hatt råd til oppgradere størrelsen de gangene vi har gjort det (hvilket jeg har gjort 3 ganger).

Forøvrig kjenner jeg artikkelforfatteren.

Gammel 02-07-07, 23:57   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Men er det ikke sånn at kvadratmeterprisen synker med størrelsen på leiligheten? Jeg har ikke gjort forskning på dette, men det føles sånn.

Det kommer nok i høy grad an på hvor man bor også. Kvadratmeterprisen på den 66 kvadratmeter store lavblokkleiligheten vår er 28 000 med den taksten vi har fått nylig. I går var vi på visning i en tomannsbolig, 145 kvadrat stor. Den ble i dag solgt for i overkant av 5 mill. Det gir en kvadratmeterpris på 35 000. Nå er dette i et annet og mer "borgerlig" strøk enn i bor i nå, men tomannsboligene heromkring ligger ikke langt unna denne prisen. Min erfaring er at det relativt sett er dyrere med større boenheter.

Mannen synes jeg er gammeldags og gjerrig som fnyser av tanken på å skulle kjøpe bolig til 5 mill. :urk: Nå fikk jeg nettopp høre at jeg er en 90-åring i en 30-årig kropp. Å låne godt over 3 mill. er jo bare peanuts, jada.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 01:01   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hils ham og si at han har skrevet utmerket artikkel!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 02:01   #11
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hi,hi,hi! Jeg vet også GODT hvem han ettersom han er sønnen til de som driver Kongsvingers eneste Kina-restaurant. Husker han som bitteliten gutt og tuslet rundt i restauranten da vi var der og spiste en gang i blant.

Gammel 03-07-07, 07:34   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:slettet:

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 15:12.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 07:38   #13
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Booooligkraaaaakk :synger:

Hilsen taper som ikke er kommet seg inn på boligmarkedet ennå.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 07:51   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Booooligkraaaaakk :synger:

Hilsen taper som ikke er kommet seg inn på boligmarkedet ennå.

:stemmer i:

Gammel 03-07-07, 10:44   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra artikkel
Vi har tatt følgene av prisene, og flytter nå litt ut av byen. Surt egentlig, da vi begge har vokst opp i Oslo, og har foreldre og søsken i nærheten. Men vi orker rett og slett ikke å bo trangt, og vil ikke ta 3 mill i boliglån

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 11:07   #16
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi er vinnere vi, da.
Uff, jeg har seriøst vondt av dem som ikke har kommet seg inn på boligmarkedet ennå.
Heldigvis klarte min datter og svigersønn det.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 12:06   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg slenger meg på Isets drøm, jeg - mens jeg priser meg lykkelig for at vi kom oss inn i rekkehuset vårt i 1999, for i dag kunne vi bare ha glemt å kjøpe det.

Gammel 03-07-07, 13:57   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Vi er vinnere vi, da.
Uff, jeg har seriøst vondt av dem som ikke har kommet seg inn på boligmarkedet ennå.
Heldigvis klarte min datter og svigersønn det.

Jeg ser ikke så mørkt på det egentlig. Selvsagt er det vanskelig (les: nesten umulig) å få tak i romslig enebolig for oss som ikke er etablert ennå. Men med to vanlige inntekter og fast jobb så vil det vel alltids være mulighet å kjøpe seg et sted å bo, her vi bor er det mange leiligheter som passer fint til familier, som fortsatt ikke koster skjorta og har holdt seg stabil i prisen i hvert fall det siste året. Så jeg er ikke i tvil på at det går fint an å etablere seg. Men å forvente å kunne begynne med å kjøpe enebolig i nærheten til byen er vel litt utopisk.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:49   #19
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror nå likevel det er verst for de som ikke har kommet seg inn på boligmarkedet. For det første så har prisene steget betraktelig de siste årene. Om man får 40000 pr kvm i dag, så var det neppe det man betalte når man kjøpte.

Et enkelt regneeksempel: Du selger 60 kvm -> 2,4 mill. Du kjøper 100 kvm -> 4 mill. Dvs det koster deg 1,6 mill. Den som skal kjøpe dine 60 kvm og har ingenting fra før må ut med 2,4 mill. Dvs det er 800 000 dyrere for nyetablereren, pluss av den får mindre hus, og at du sannsynligvis har mye mer egenkapital pga at du har tjent på salget.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:37   #20
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er så glad for at vi kjøpte da vi gjorde. Eide ei lita leilighet på 45 m2 på grunerløkka og oppgraderte til 90 m2 på Storo i Oslo. Kjøpte på sommeren for to år siden, da prisene var noenlunde labre og solgte på høsten da prisene var på topp.

Etter 4 mnd fikk vi ny prisantydning på 600 000 mer enn vi kjøpte for, og nå selges naboleilighetene for rundt 800 000 mer enn vi kjøpte for.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.