|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boligfesten - taperneUsj ja, jeg er glad vi kjøpte såpass mye som 90 kvm da vi først skulle inn på boligmarkedet. Min svoger lette etter bolig på samme tid som oss (snart 3 år siden), da prisene var noenlunde akseptable. Men han utsatte og utsatte det, og valgte å bo hos foreldrene sine et par år til og bruke pengene på feriereiser og lignende. NÅ kan han angre, prisene har jo steget vanvittig disse 3 årene, det er helt sykt. Vår leilighet har steget med EN MILLION på bare 2,5 år.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Boligfesten - taperneVi kjøpte vårt hus (Boa 200 m2) til 1.890.000 for 4 år siden. Nå skal det selges et noenlunde tilsvarende hus for 3.600.000 (begge deler uten bearbeidet hage) rett oppi bakken her |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Boligfesten - taperneJeg vil selge leiligheten og betale ned alle lån, flytte til utlandet et år, la det bli et boligkrakk mens vi er borte og så komme hjem og kjøpe et stort hus til under 2 millioner.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Boligfesten - taperne
Dream on babe |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I farta!!
|
Sv: Boligfesten - taperneVeldig glad for at vi har stort nok hus ja, og ikke trenger på "større plass" boligjakt.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Boligfesten - taperneMen er det ikke sånn at kvadratmeterprisen synker med størrelsen på leiligheten? Jeg har ikke gjort forskning på dette, men det føles sånn.
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Det kommer nok i høy grad an på hvor man bor også. Kvadratmeterprisen på den 66 kvadratmeter store lavblokkleiligheten vår er 28 000 med den taksten vi har fått nylig. I går var vi på visning i en tomannsbolig, 145 kvadrat stor. Den ble i dag solgt for i overkant av 5 mill. Det gir en kvadratmeterpris på 35 000. Nå er dette i et annet og mer "borgerlig" strøk enn i bor i nå, men tomannsboligene heromkring ligger ikke langt unna denne prisen. Min erfaring er at det relativt sett er dyrere med større boenheter.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Hi,hi,hi! Jeg vet også GODT hvem han ettersom han er sønnen til de som driver Kongsvingers eneste Kina-restaurant. Husker han som bitteliten gutt og tuslet rundt i restauranten da vi var der og spiste en gang i blant.
|
|
|
#13 |
|
ræv med ører
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Boligfesten - taperneBra artikkel |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Boligfesten - taperneVi er vinnere vi, da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Boligfesten - taperneJeg tror jeg slenger meg på Isets drøm, jeg - mens jeg priser meg lykkelig for at vi kom oss inn i rekkehuset vårt i 1999, for i dag kunne vi bare ha glemt å kjøpe det.
|
|
|
#18 |
|
ræv med ører
Jeg ser ikke så mørkt på det egentlig. Selvsagt er det vanskelig (les: nesten umulig) å få tak i romslig enebolig for oss som ikke er etablert ennå. Men med to vanlige inntekter og fast jobb så vil det vel alltids være mulighet å kjøpe seg et sted å bo, her vi bor er det mange leiligheter som passer fint til familier, som fortsatt ikke koster skjorta og har holdt seg stabil i prisen i hvert fall det siste året. Så jeg er ikke i tvil på at det går fint an å etablere seg. Men å forvente å kunne begynne med å kjøpe enebolig i nærheten til byen er vel litt utopisk.
|
|
|
#19 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boligfesten - taperneJeg tror nå likevel det er verst for de som ikke har kommet seg inn på boligmarkedet. For det første så har prisene steget betraktelig de siste årene. Om man får 40000 pr kvm i dag, så var det neppe det man betalte når man kjøpte. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boligfesten - taperneJeg er så glad for at vi kjøpte da vi gjorde. Eide ei lita leilighet på 45 m2 på grunerløkka og oppgraderte til 90 m2 på Storo i Oslo. Kjøpte på sommeren for to år siden, da prisene var noenlunde labre og solgte på høsten da prisene var på topp.
|
![]() |
|
|