|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Ja, gårsdagens store snakkis ble ansettelsen av Leyla Hasic, s om både bruker og forsvarer bruken av niqab offentlig.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Jeg synes det er uklokt av Islamsk råd, og jeg tror de vet godt at niqaben anses som til hinder for god kommunikasjon. Og det er den, det er all maskering.
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Jeg kommer vel aldri dit at jeg synes at niqab er en god ide, i noe tilfelle. Og særlig ikke her. Men er spent på om det i denne diskusjonen vil komme noen reflekterte og gode innlegg som om ikke annet kan gi meg et noe mer nyansert syn på saken.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Veldig uklokt tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?
Problemet er jo også at hun ikke vil si noe.
![]() |
#10 |
|
Men er hun ikke ansatt som kommunikasjonsmenneske da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Det var det som ble hevdet først, men hun skal visstnok bare være kontormedarbeider. Uansett: det sender et kraftig signal om hvilken retning man ønsker å gå i syns jeg.
![]() |
#13 |
|
Ja, tja. Jeg klarer ikke se på det som et problem at et menneske i niqab får jobb, men jeg synes det er uheldig hvis det brukes, tja, markedsførende på noe vis. Ser vel heller ut som om det fungerer mot sin hensikt, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Jeg er heller ikke i mot at et menneske i niqab får jobb, men ikke i en organisasjon som skal jobbe slik Islamsk Råd skal. Jeg syns det sier ganske mye når flere muslimske menigheter vil melde seg ut. Islamsk Råd er ikke veldig mange personer, så de som jobber der representerer selvfølgelig organisasjonen sin. Niqab er et offentlig statement for ikke akkurat en åpen og moderat tolkning av religionen.
![]() |
#15 |
Trøtt
|
Nettopp. Og slik jeg forstod det så er vel ikke stillibgen så usynlig, lå det ikke en del kommunikasjon i den?
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Vissnok ikke. Men de er bare fire ansatte, og to av dem jobber med halalsertifisering. Så klart man blir synlig.
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Jeg synes det er veldig uheldig om den eneste kvinnen de ansetter bruker nikab. Det har ikke noen god signaleffekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?Det er forskjell på jobber også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg veldig enig i. Religiøse plagg og smykker, kjør på. Kommunikasjonshindrende bekledning uten at det er nødvendig av helsemessige eller praktiske årsaker, kutt ut.
Jeg er heller ikke i mot at niqabkledde mennesker får jobb og hva Islams Råd velger å gjøre er forsovet deres sak. Men lurt er det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|