|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Garnalternativ bomullsgarnJeg har lyst til å strikke en genser eller kofte for sommerbruk.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 28-04-17 kl 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnDuo er min favoritt, så jeg ville brukt det om det er mulig. Det gir veldig fint strikk, og er mykt og behagelig.
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnDuo er deilig å strikke med. Jeg har strikket både genser med vanlig mønster og genser med flettemønster i det garnet, og holder på med kofte til meg selv nå.
![]() |
#5 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnLerke er ikke bare bomull, det er som Duo ca 50/50 ull/bomull.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarn
Du kan også strikke for sommerbruk i tynn ull, alpakka eller blanding. Laget en veldig søt cardigan i sandnes sin mor Åse (blanding mellom bomull og ull). Dessverre ble den vasket som bomull og krympet som ull ... Den type blandinger kan være vanskelig å holde rene.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnJeg ser stadig flere strikker med bambusgarn. Tenkte jeg skulle prøve meg på en sommerkofte i 100% bambus. Det fremstår som et svalende garn.
![]() |
#8 |
Tja...
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnTakk for svar og tips.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnI utgangspunktet ikke noe problem å blande garn med samme strikkefasthet, i hvert fall hvis du får den på samme pinnestørrelse. Men vær obs på at de kan oppføre seg ulikt i vask.
![]() |
#10 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarnDu kan også sjekke ut Drops Belle, det er en blanding av bomull, viskose og lin.
![]() |
#11 |
Tja...
![]() Sv: Garnalternativ bomullsgarn........................
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 28-04-17 kl 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|