|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Trondheimsspørsmål - kartleggingBoka jeg skriver har handling lagt til Trondheim, og her jeg sitter langt unna har jeg ikke mulighet til å skaffe meg førstehåndsinformasjon. Derfor lager jeg denne tråden, og håper at lokalkjente kan hjelpe meg med spørsmålene mine.
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartlegging3. Ser ut til at det er bydeler ja; https://www.trondheim.kommune.no/con...milietjenesten
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingIkke Åsheim. Det ligger på heimdal. Litt usikker på om det er Åsveien eller Ila. Skolegrensa går nok der omkring
![]() |
#4 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingVil tippe Ila skole.
Sist redigert av star : 14-04-17 kl 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartlegging
Blander alltid de to
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartlegging1. Ungene i Fagerlia og Schøningsdal går på Ila skole.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-04-17 kl 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingLille*My, kan jeg be deg om en enorm tjeneste? Neste gang du jogger, kunne du ha fortalt sånn omtrent hvor du jogger, og kanskje ta et bilde eller to? Da havner du på takkelista mi, altså.
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingDet er/var noen spennende huler helt nede i Elsteparken på 1980-90-tallet. Dersom man klatrer opp til huleåpningen kan man sikkert slå seg på vei ned mot bakken.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Det kan jeg godt!
![]() |
#10 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingSynes å huske at det var et dødfall i Elsterparken på nittitallet. En som hadde falt og ikke kom seg opp igjen. Er delvis ulent der med små skrenter, stein og noen huler.
![]() |
#11 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingKanskje det er hjelp i det avanserte kartet her? https://www.trondheim.kommune.no/karttildeg/
![]() |
#13 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingBFT har flere kontorer, avhengig av hvilken bydel du tilhører: https://www.google.no/webhp?sourceid...6!2i553!4f13.1
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingKan dere hjelpe meg mer, tro? Jeg trenger en gate som ligger på nedre Byåsen, som sogner til Ila skole og som ligger langt nok unna Elsterparken at man ikke tenker på det som naturlig søkeområde med en gang. Kan Osloveien være et alternativ, eller noe i den dur? Sånn at toglinjene og elva er mer naturlig?
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Deler av Osloveien sogner til Ila skole ja. Tror det er fra Marienborgområdet og inn.
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Ja, Osloveien kunne passe bra. Ungene har noen klassekamerater borti der. Man ville neppe lett etter dem i Elsterparken i første omgang nei.
![]() |
#17 |
Semiaktiv
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingJeg har nå løpt et par ganger gjennom og nedenfor Elsterparken. Den eneste skrenten hvor du har en reell sannsynlighet for å omkomme om du faller ned er den ned mot Vestoppfarten (Roald Amundsens veg). Den er såpass trafikkert, at et lik der vil bli oppaget ganske fort, med mindre mordet skjer på sen kveld/natt, og man skynder seg å trekke liket inn i en av tunnelene/hulene/bunkersene/hva det nå er som går inn i fjellet rett nedenfor. Det er et gjerde ut mot skrenten der, så offeret må i tilfelle lures på utsiden av gjerdet (og det var vel ikke gjemt noen geocache der på den tiden, slik det er nå
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 03-05-17 kl 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingTusen takk! Da må jeg rett og slett fabrikkere en skrent, for å få det til å passe. Eller, kanskje jeg kan bruke denne likevel?
![]() |
#19 |
Semiaktiv
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingJa, det finnes jo mange skrenter i området, så du kan alltids bare dikte opp en uten å være veldig spesifikk. Jeg kan ta bilde av de som går ned mot turstien neste gang, hvis du vil. Kan tenke meg det er snakk om en ca 3 meters høyde.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Trondheimsspørsmål - kartleggingJeg sikrer meg ved å legge inn et par store steiner nedenfor, sånn at man slår hodet skikkelig. Brutalt, men det må til. Tar gjerne et bilde eller to. Imponert over at du husket det.
![]() |
|
|