|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan en 14-åring skrive under egen arbeidskontrakt?Er det ikke noe med 13 år da når det gjelder arbeidsforhold? Ville aldri tenkt noe annet enn at hun signerer selv når det er hun som kontrakten gjelder. En får jo skattekort fra en er 13 år var det i alle fall før, og da er en jo gammel nok til å jobbe. Husk å skaffe henne frikort, hvis ikke blir hun trukket 50% skatt på første lønning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kan en 14-åring skrive under egen arbeidskontrakt?Jeg har latt Frøkna signere arbeidskontrakten sin (hun har vært tilkallingsvikar, nå har hun fast deltidsjobb).
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kan en 14-åring skrive under egen arbeidskontrakt?Jeg har jobbet i et stort konsern med HR og arbeidsavtaler og når det var unge under 16 år som skulle jobbe ( typisk sesong) skulle også en foresatt signere på kontrakten.
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Kan en 14-åring skrive under egen arbeidskontrakt?Etter hva jeg kan finne kreves det i alle fall skriftlig samtykke fra foreldre for ungdom under 15 år. Arbeidstilsynet sier dette:
![]() |
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kan en 14-åring skrive under egen arbeidskontrakt?15-åringen har jobb i kommunen og der skrev vi begge under.
![]() |
|
|