|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Jeg har en god del tynt litt melert olivengrønt merinoullgarn, som skal strikkes på pinne nummer 3 og strikkefasthet 24x32, Drops Baby Merino. Har lett litt etter oppskrifter, uten å finne noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Denne var jo litt som jeg så for meg. Ikke helt samme strikkefasthet, men går muligens likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?April av Isabell Kraemer?
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Er det samme strikkefasthet som minialpakka?
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Nei, ser at Mini Alpakka har 27 masker og mitt har 24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I endring
|
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Ankers trøye er fin da, oppgitt med 20m men kan være at du slipper unna noe store greier med å bare gå opp en str. https://www.petiteknit.com/collectio...-troje-my-size
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Jeg satt akkurat og kikket på den, den er fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen som har en fin strikkeoppskrift i tynt garn?Nå har jeg endelig fått registrert meg på Ravelry. Er litt redd for engelske oppskrifter, men så lenge det ikke er så avansert så burde det vel gå greit. Der fant jeg en som heter Pink memories av Isabell Kraemer, som blir riktig strikkefasthet med dobbelt garn. Og det kan se ut som jeg har nok til det, ut fra løpemeter oppgitt på oppskriften og på garnet. (Jeg har 16 nøster/800 g). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|